Heb mijn arm in gips en 3 kids, kan ik via ggz om huishoudhulp vragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een partner of ben je alleenstaand?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of de GGZ daar de goede instantie voor is, tenzij je daar in behandeling bent. En inderdaad maakt het uit of je alleenstaand bent of een partner hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke leeftijd hebben je kinderen?

Antwoorden (2)

Je hebt geen recht op huishoudelijke hulp als je een gezonde partner hebt of kinderen van 18 jaar of ouder. Zij kunnen de huishoudelijke taken van je overnemen, ongeacht of zij een drukke baan of studie hebben. In alle andere gevallen kun je bij het WMO loket van je gemeente terecht om een vraag om hulp neer te leggen, hou er wel rekening mee, dat er een tijd van enkele weken overheen gaat voordat er daadwerkelijk hulp geregeld is, tot die tijd zul je dus mantelzorg ( vrienden of familie) om hulp moeten vragen, of desnoods zelf betaalde hulp laten komen. De kans dat je hulp toegewezen krijgt is zeer klein, omdat ook hier enorm op bezuinigd wordt. Hulp via de GGZ kan alleen geregeld worden als je daar onder behandeling bent, ook daar is de kans dat je het krijgt zeer klein in verband met de bezuinigingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik woon met mijn kids alleen, ze zijn..9,10, 13 jaar..ik zelf heb ook ADHD en mijn 13 jaar oud zoon autisme..dus, moet echt help hebben..voor dit weekend helpen wel mijne vriende..maar af maadag???
trouwens ben ik tot vorige week wegens mijn ADHD 2jaren in behandeling geweest...is nu afgesloten..tja en nu dit!! weet mij geen raad meer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga morgen naar het WMO loket van je gemeente en vraag daar om de hulp die je nodig hebt, als zij inzien dat je echt hulp nodig hebt, kan de aanvraag versneld worden, maar zal toch nog even duren. Je zoon van 13 kan geacht worden in staat te zijn wat hulp te kunnen bieden, ongeacht zijn autisme, denk daarbij aan kleine boodschappen doen en zijn eigen kamer opruimen. Dat kan dus minder uren betekenen. Er wordt echt flink gekort op de zorg, dus reken er niet op dat je hulp krijgt, maar het is het proberen waard, aanvragen dus. Als je hier niet voor in aanmerking komt, dan moet je echt zelf iets regelen, door bijvoorbeeld gebruik te blijven maken van vrijwilligers (mantelzorg) of het inhuren van huishoudelijke hulp.
Succes en beterschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt morgen ook naar je huisarts gaan en vragen of hij of zij je hierin kan en wil steunen, dat kan voor de gemeente ook van invloed zijn op je aanvraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zeker zal ik...hm mijne vriendin achter aan zitten..maar ons is al op gevalen..tot iets 'n keer gebeurt..het trekt alles maar zo lang hen..men moet bijna dood zijn..bevoor hun 'n reactie..doktor et cetera iets aan nemen..verschrikkelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer zelf te doen wat lukt met 1 hand, vaak kun je meer dan dat je denkt te kunnen, je moet wel willen en doorzetten, maar als het dan lukt is dat een overwinning op jezelf. Er bestaan winkels die hulpmiddelen bieden voor mensen met 1 hand, bijvoorbeeld iets om groenten te kunnen snijden, potten, flessen en blikken te openen, speciale messen en nog veel meer, kijk eens op bijvoorbeeld www.uwhulpmiddelen.nl
Je hoeft daar niets te kopen, maar kan ideeën opdoen om iets zelf te kunnen wat je zelf tot dan niet voor mogelijk hebt gehouden, vaak zijn hulpmiddelen makkelijk zelf te laten maken, of er een handig alternatief voor te vinden in je gereedschapskist. Inderdaad helpen niet alle huisartsen mee om je te helpen aan hulp, maar het is het proberen waard, ook verschilt het toekennen van hulp per gemeente, je zal je erbij moeten neerleggen als je het niet krijgt, dat is vervelend, maar niets aan te doen, als je alles geprobeerd hebt, dan kun je er niet meer aan doen.
Ik verwacht dat je kinderen in deze situatie ook bereid zullen zijn je te helpen waar nodig, de meeste kinderen begrijpen dat dit moeilijk voor je is en zullen je met liefde helpen, misschien vinden ze stofzuigen of afwassen zelfs wel leuk. Probeer positief ertegen aan te gaan.
Ik denk niet dat de GGZ (= Geestelijke Gezondheids Zorg) je gaat helpen omdat je arm in het gips zit. Je kunt beter denken aan huishoudelijke hulp. Deze mensen helpen je bij allerlei klusjes in huis die je zelf niet kunt doen.

Het is moeilijk om gepaste sites te vinden, aangezien ik niet weet in welke regio je woont, maar ik zal een paar voorbeelden bijvoegen. Er is vast een thuiszorg instantie bij je in de buurt die je tijdelijk kan helpen. Hopelijk heb je er wat aan!

http://www.dezorgspecialist.nl/huishoudelijke-hulp

http://www.lokaalloket.nl/s-hertogenbosch/subproduct.php?id=33440

"In gezinssituaties kan de verzorgende ook ondersteuning bieden in de verzorging van de kinderen en het huishouden".
http://www.carintreggeland.nl/producten/7/29/carintreggeland_is_specialist_in_thuiszorg.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vind het van jullie heel lief, om zo snel reactie te krijgen..heeft men echt zelden..maar het gaat om mij kids..dat vind ik heel belangrijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
regio eindhoven...maar ik heb het al me gemaakt met mijn psycholog..tot hun iets doen..alleen wegens mij ADHD..je komt gewoon niet op dit doel, wat je eigenlijk verwacht...ergens blijf ik hangen..jammer genoeg...mijne vriendin zei ook...ze is duitse..dat het hier echt lang duurd.. bevoor hier 'n resuultat komt.....maar toch bedankt voor alles
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"In gezinssituaties kan de verzorgende ook ondersteuning bieden in de verzorging van de kinderen en het huishouden".