Last van een drukkend gevoel rechts in de onderbuik, wat is dit?

Ik heb al een aantal maanden last van een drukkend gevoel in mijn rechter onderbuik. Het is een heel specifieke plek en ik kan er ook op drukken/aanwijzen. Het gevoel is drukkend en voelt een beetje als permanente spierpijn of een verstopping. Het is echter geen verstopping van de darmen lijkt me want nooit problemen met stoelgang o.i.d.. De plek ligt wel echt onder de spierlaag en zit dus niet in de spieren. De plek zit tussen het bekken en de onderkant van mijn ribbenkast en dan echt aan de rechter zijkant. Wat zou dit gevoel kunnen zijn, zit er een ontsteking(of moet je dan pijn hebben), een verstopping of iets anders? Ik heb al wat op internet gezocht en kom van een blinde darm ontsteking tot een kankergezwel..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
29.4K
Amadea
10 jaar geleden
Weet je dat er een persoon bestaat die er speciaal voor opgeleid is om dat te onderzoeken? Dat is namelijk jouw huisarts! Het heeft weinig nut om te googelen, of vreemden te vragen wat jij zou kunnen hebben. Iemand moet jou zien, ondervragen, en de plek voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amen Amadea!!
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@LGA: Je nieren zitten echt veel hoger dan dat, en bovendien aan de achterkant.

Het beste antwoord

Op die plaats zitten je darmen en je blinde darm.
Ontsteking van je blinde darm zou best wel eens kunnen.
Ook zit bijna op die zelfde plaats een soort klepje in je darmen, die door stress, verkeerd eten, ongezond levensstijl, kan gaan ontsteken.
Dit laatste komt veel meer voor dan je zal denken.
gebruik van koffie, vet eten, vlees, melk drinken, roken, en vooral frisdrank met koolzuur ( bubbeltjes), vooral cola en energiedrankjes, zijn vaak de boosdoener.
Ook te weinig water drinken, kan de oorzaak zijn.
Voor de zekerheid toch maar even naar de dokter, voor een deskundig advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met deze beperkte hoeveelheid informatie kan je niets zeggen over een mogelijke diagnose. Sterker nog, je zegt blinde darmontsteking, maar gezien de duur van de klachten is dat al minder aannemelijk. Je wilt weten hoe het zit met de voeding, ontlasting, koorts, medicijngebruik, situatiegebonden pijn, eerder last van soortgelijke klachten noem het maar op. Je weet niet eens of het gaat om een man/vrouw en van welke leeftijd, wat al een groot verschil maakt. Ook wil je lichamelijk onderzoek doen en wellicht aanvullend bloedonderzoek. Kortom dit soort vragen op internet stellen geeft nooit een uitkomst, dit soort vragen willen beantwoorden is onmogelijk want je kan het antwoord niet geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MvdH90 Ik geef alleen wat mogelijkheden aan, met het advies er bij, toch maar even langs de dokter te gaan.
En daar wordt ook naar gevraagd.
Daarom staat er ook heel terecht boven deze pagina..............Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.

Het is niet zo dat je geen gelijk hebt of zo, je hebt volkomen gelijk, maar zoals jij het stelt, kan je hier geen enkele vraag meer stellen en beantwoorden
In de afgelopen 3 jaar dat ik op GV zit, heb ik al eerder twee keer dit antwoord gegeven en toen bleek het te kloppen, dus dacht ik al, daar heb je er weer zo een.
groeten Ed

Andere antwoorden (1)

In de onderbuik vindt je de darmen, de nieren en de blaas. Pijn in de onderbuik zou va dezen af kunnen komen. Daarnaast kan je ook nog eens last hebben van je prostaat. Dit merk je vooral door moeite met plassen. Een opsomming van verschillende oorzaken vind je in bijgevoegde link. Sterkte ermee, als het te lang aanhoudt moet je echt even naar een arts.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/90131-pijn-in-de-onderbuik.html