Na schouderoperatie, hecht pees, zit me schouder soms vast, en als doorbeweeg hoor ik knap en zit hij weer goed. hoe komt dat?

Kan dit kwaad, krijg geen duidelijk antwoord van de orthopeed hierop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed begrijp, dan is er een pees in je schouder gescheurd geweest en deze is operatief gehecht.
In dat geval is zo'n knapje doorgaans niet erg, zolang u uw schouder nog wel normaal en pijnloos kunt bewegen.

Om pezen op hun plaats te houden lopen zij door een een soort kanaaltje, de peesschede. Na het hechten (en de genezing daarna) van de pees kan het wel eens gebeuren, dat er een kleine verdikking ontstaat op de pees ter plekke van de hechting. Als u de schouder beweegt kan het gebeuren, dan zo'n verdikking even klem komt te zitten in de peesschede. Als u de arm dan doorbeweegt trekt u de verdikking door de peesschede heen; dit is het knapje dat u voelt. Zodra de verdikking er door heen is kunt u de arm weer normaal bewegen.

Als u wel een beperking heeft in het bewegen van de schouder, of als het knapje pijnlijk is, dan lijkt het toch raadzaam nog eens te overleggen met de orthopeed.Het kan dan zijn, dat de verdikking wat te groot is voor de peesschede. Of misschien is er toch iets anders aan de hand; al kan ik niet zo bedenken wat dat dan zou moeten zijn.

Bedenk wel, dat de verdikking niet meer weggaat. Als u er niets mee doet, mag u verwachten dat het de rest van uw leven zo blijft. Aan de andere kant, als u er wel iets aan laat doen moet u weer geopereerd worden en dat heeft ook vele nadelen.

Dit is althans het eerste waar ik aan zou denken, een andere logische verklaring zie ik zo snel eigenlijk niet (wat niet wil zeggen, dat die er niet is natuurlijk) Ik zou dan niet begrijpen waarom de othopeed dit niet gewoon uitgelegd heeft....
Bij twijfel zou ik toch adviseren weer te overleggen met de orthopeed; hij is de deskundige en mag het dan gewoon uitleggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, en beterschap.