Wat te doen tegen jeukend gehemelte?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zit appel met kaneel te eten plus de schil, maar nu daarna begon het echt te jeuken op me gehemelte, en vreemd gevoel in me oren, daarvoor had ik ook jeukende gehemelte maar niet zo erg (had te maken met niezen). Wat kan het zijn allergisch voor de schil? terwijl ik wel eerder kleine stukjes met schil heb gegeten, of is toch hooikoorts?

Wat kan je er aan doen als je er last heb van jeukend gehemelte?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
32.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik krijg het altijd van fruit (zelfs van Napoleons met appelsmaak), vooral van banaan. Geen fruit meer eten is voor mij de oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor jou ja, niet voor mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat het aan de kaneel ligt. je kunt de appel eens zonder kaneel proberen; dan weet je in ieder geval of dat het probleem oplevert. ik heb het zelf met kiwi; daar zijn de pitjes de boosdoeners.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nu zonder schil en tot nu toe gaat alles nog goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
* wel kaneel nog

Het beste antwoord

Is het misschien de kaneel? Hoe dan ook: afkoelen helpt vaak bij jeuk. Ik denk dat je het beste een paar keer je mond kunt spoelen met water, zodat eventuele resten van de appel en de kaneel weg worden gespoeld, en daarna kun je het eens proberen met sabbelen op een ijsklontje. Of met kleine slokjes koud water drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste om even koud water te drinken of warme thee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kans is groot dat je last hebt van oraal-allergie. Dat houd in dat je last krijgt van een jeukend gehemelte / keel door het eten van hard fruit, zoals inderdaad appels. Zelf heb ik hier ook last van, helaas nog niks gevonden tegen de jeuk. Wel ben ik er achter hoe je de jeuk kan voorkomen: opwarmen. Door de appel ±30 sec. In de magnetron te doen, gaan de eiwitten die de jeuk veroorzaken kapot (daarom heb je waarschijnlijk ook geen last van appelsap, appeltaart, enz). Je kan de appel gewoon laten afkoelen en daarna eten. Enige nadeel is dat hij iets sneller bruin word, maar de jeuk blijft weg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hoeft trouwens bij deze allergie niet elke keer last te krijgen van de jeuk, soms kan je het gewoon eten zonder problemen en de volgende keer krijg je wel jeuk.