Als je veel koolhydraten ineens neemt en je word daarna erg duizelig, wat dan te doen?

En spreek je dan van een hyper?
Ik heb geen diabetes. Wat kan ik NU doen om mijn duizeligheid te verminderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaal eet ik gezond en weinig koolhydraten/suikers. Ongeveer een uur geleden heb ik best veel chips op en wat energiedrink (2 slokken). Gelijk daarna werd ik duizelig en wat zwak. Nu nog last van.
Duizeligheid is voornamelijk als ik beweeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja voor het eerst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja haha dat weet ik 100% zeker (tenzij de fabriek het erin heeft gedaan).
Maar te weinig suiker is hypo toch? En teveel hyper? Maar wat kan ik nu doen dan tegen de duizeligheid?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik pak nu een eiwitshake en zit beneden. Ik voel me al een stuk beter en dat komt denk ik toch door slechte ventilatie in mijn kamer. Ik pak ook wat koolhydraten. Dankje
(Kan de link nu overigens nog niet lezen ivm iphone app)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal ik doen, erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie mijn andere vraag haha, van slapen komt nog even niks van. Toch bedankt, jij ook.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bent het niet gewend, daarom reageer je er wat sterker op denk ik.
Energy drink is ook rotzooi, suikers, cafeine, en andere chemische troep, ik sta ook helemaal te stuiteren als ik daar wat van neem.
Ritsuka
10 jaar geleden
En chips is vooral veel zout.
Ik denk dat het meer de suiker, caffeine en zout is, die je niet gewend bent en nu ineens veel in je systeem.
Gewoon rustig aan doen, water drinken etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het dat ook is, maar het was even raar omdat ik het wel gewend was (circa 2 weken terug haha) maar dit is dan toch weer een reden om van de chips af te blijven (grootste boosdoener nu) en ook geen energydrink meer.
Cryofiel
10 jaar geleden
Als het andere chips waren dan je eerder hebt gegeten, is het mogelijk dat in deze zak iets zat waar je gevoelig voor bent. Hoe dan ook, het ziet ernaar uit dat dit een eenmalig verschijnsel was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was niet anders dan andere keer, maar het is wel zo dat de vorige keer langer geleden was. Zelf denk ik dat het ook wel te maken kan hebben met slechte ventilatie op mijn slaapkamer, iets zoals het Sick Building Syndrome (?). Enige ventilatie dat ik eventueel heb is mijn gordijn, dat dient als deur, open doen, welke naar een ruimte gaat waar ook geen ramen zijn. Ik heb wel een airco maar deze kon niet aan vannacht.
Nu gaat het al stukken beter, hopelijk inderdaad eenmalig haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik wist het wel haha, maar dat was normaal nooit een probleem, nu zit ik gewoon in een totaal verkeerd ritme.

Antwoorden (1)

De eerste actie wat je dan moet doen is gaan zitten en rustig aan doen.
Eventueel met een glas water erbij.
En voor de toekomst?
Niet te veel kauwen of drinken in een te korte tijd.