Hoe rek je de spieren tussen je schouderbladen?

Ik loop bij de fysio, maar ik kan er pas volgende week naartoe. Door mijn houding heb ik last van de spieren tussen mijn schouderbladen. Zelfs als ik mijn hoofd naar links en rechts beweeg (om mijn nek te rekken) voel ik ze heel erg. Ik krijg er hoofdpijn van, omdat die spieren (denk ik) doorgaan naar mijn nek.
Ik let al op mijn houding en heb al talloze oefeningen, alleen niet veel voor die spieren tussen de schouderbladen.
Hoe kan ik dit rekken? Zodat ik de pijn voor nu ook een beetje kan verlichten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

Schouder-rugspieren:
Ga zitten in langzit.
Vouw de vingers achter de rug in elkaar.
Strek de armen gestrekt naar achteren van laag bij de grond tot bijna horizontaal.

Schouderspieren
Pak met de rechterhand (onderhands) de linkerhand (bovenhands) achter de rug vast. Gebruik, indien nodig, een hulpmiddel (bijvoorbeeld een handdoek).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-Ga in een deurpost staan. Zet de ellebogen op schouderhoogte tegen beide kanten van de kozijnen van de deur en hang/leun voorover.

-Kruis de armen over elkaar en haak de vingers in elkaar. Buig voorover terwijl je de armen naar voren strekt (hoofd komt zo tussen de armen).