Wanneer slaat antibiotica aan?

Heb onzettende keelpijn. Naar dokter geweest, bleek een bacteriele infectie te zijn. Kan amper praten en slikken. Alleen wanneer begint die antibiotica te werken? Of ibuprofen tegen de pijn helpt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
42.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Altijd kuur afmaken, ook al zijn klachten straks weg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Altijd kuur afmaken, inderdaad. Een ondertussen heeeeeeel veel waterijsjes eten!!!

Het beste antwoord

Antibiotica werken (het is een meervoud; antibioticum is het enkelvoud) meestal na een paar dagen. Verwacht niet dat je na één of twee dagen beter bent.
Maar er bestaan heel veel antibiotica en heel veel bacteriën, dus het kán zijn dat het middel dat jij hebt gekregen niet werkt op de bacteriën waar jij nu last van hebt. Als je na een dag of vijf echt geen verbetering merkt, moet je even naar je huisarts bellen. Het kan zijn dat je dan een andere kuur krijgt.

En niet vergeten: maak je (uiteindelijke) kuur netjes af, anders ben je bezig met het kweken van resistente bacteriën.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hangt af van de ernst en de bacterie maar meestal moet je je na een paar dagen al wat beter gaan voelen.