ik heb heel vaak een soort spierpijn in mijn rechterbeen hoe kan dit?

ik heb er dan vaak niks geks meegedaan. het voelt ook iets anders als spierpijn maar weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. het is ook alleen mijn rechterbeen en niet mijn linker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

Het zou aan je schoenen kunnen liggen,misschien zijn de hakken versleten of heb je pas nieuwe schoenen? Soms is de ene voet wat groter of breder dan de andere en dan ga je te veel op die ene voet steunen. Er bestaat ook nog zo iets als etalagebenen,maar volgens mij gaat het dan om beide benen,maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat gevoel ook weleens. Waarschijnlijk zit er iets niet helemaal lekker doordat je teveel in dezelfde houding hebt gezeten. Ik denk in elk geval dat het bij mij daardoor komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allereerst zou zowel de verklaring van tantefien, als die van mevrouwvan, kunnen kloppen. Je geeft simpelweg te weinig informatie om daar zeker van te kunnen zijn.

Etalagebenen geven inderdaad klachten aan allebei de benen. Op deze regel bestaan natuurlijk uitzonderingen, maar die zijn erg zeldzaam. De klachten komen dan op tijdens het lopen, pijn in de kuiten dwingen dan tot stoppen. Vandaar de naam etalagebenen; patienten staan bij elke etalage stil.

Er bestaat ook zoiets als restless-legs. Patienten omschrijven dan een onrustig gevoel in hun benen, waardoor ze continu de benen moeten bewegen. Ook dit is meestal aan beide benen. De klachten ontstaan dan juist in rust (in tegenstelling tot etalagebenen)

Mocht je je herkennen in etalagebenen of restless-legs, dan zou ik zeker naar de huisarts gaan. Er is dan behandeling mogelijk en bovendien kunnen ze een symptoom zijn van andere aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien heb je last van gekantelde bekken ,overleg het met je huisarts ,een chiropractor kan je ook advies geven en helpen