Waarom heb ik op vaste tijden last van een bijholteontsteking?

Ik heb al 3 weken last van een bijholteontsteking. Het wordt langzaam minder, althans niet echt de pijn maar wel de momenten op de dag dat ik er last van heb. Eerst was het de hele dag door, na een week 's nachts niet meer, en daarna avond niet meer etc..'s nachts nog heeeeeeel lichtjes maar ik word er niet wakker meer van o.i.d.

Ik heb nu alleen nog last vanaf de late ochtend tot ongeveer 15-16u. Mijn huisarts herkende dit niet als iets wat bij een bijholteontsteking hoort maar ik vind het toch wel heel erg vreemd dat dit patroon er al meer dan een week is.

Ik heb eigenlijk dus na 16u nergens meer last van, tot de volgende dag later in de ochtend, dan voelt mijn kaak langzaam telkens meer zeurend en dit trekt naar kiezen en jukbeen tot onder mijn oog. Als ik buk heb ik ook inderdaad meer last, of als ik ga liggen, dus het zal vast echt om een holteontsteking gaan en niet iets met mijn tanden, ik denk dat ik bij ene tandprobleem ook last zou hebben van warm/koud en de hele dag door pijn zou hebben.

Maar wat is nou toch de reden dat ik altijd tussen 11 en 15u last heb en het dan gewoon als sneeuw voor de zon verdwijnt? Ik ben hier gewoon erg nieuwsgierig naar!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Ik weet natuurlijk niet wat jij doet tussen 11 en 15u, probeer eens een 'dagboekje' bij te houden van de dingen die je op het moment aan het doen was van toen de pijn begon. Misschien kan je hier een patroon in vinden, dat je bij een bepaalde handeling last krijg van de betreffende klachten.

Ik heb zelf ook last van een (chronische) neus bijholte ontsteking en heb hier medicijnen voor, maar wat mij wel is verteld is dat de pijn er 'in kan schieten' als er een verschil van druk is, dus wanneer je bijvoorbeeld bukt, in het water duikt of vliegt. Ook had ik veel last van pijn bij grote temperatuurverschillen, wanneer ik bijvoorbeeld in/uit de douche stapte.