Als er een doorzichtige vloeistof uit een wrat komt en de wrat jeukt, is dat erg?!

Er zijn ook veel puntjes op de wrat zichtbaar.

Toegevoegd na 18 minuten:
De wrat heb ik 2 maanden voor het laatst aangestipt en daarna heb ik er niks meer aan gedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
misschien eens terug naar de huisarts

Antwoorden (3)

Nee, er moet eigenlijk geen vocht uitkomen, maar het is niet erg en het komt vaak voor. Zeker na het aanstippen bij de huisarts.
Wel moet je heel goed opletten, want dat vocht is wel heel besmettelijk. Kom daar dus niet aan (met je handen) zodat je naderhand met je hand weer ergens anders je lichaam raakt, want dan kan je daar ook wratten krijgen.
Ook voor andere mensen is dit vocht besmettelijk. Verbindt je wrat even, zolang er vocht uitkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk een waterwrat. Zorg dat er geen huid op huidcontact plaatsvindt wanneer de wratten open zijn. Was de handen altijd goed bij aanraking. Maak speelgoed goed schoon wanneer er een besmet kind mee gespeeld heeft. Dek de waterwratten bij voorkeur af om verdere verspreiding te voorkomen. Kinderen die aan de wratten krabben, nemen de infectie via de vingernagels mee naar andere gebieden op het lichaam of brengen de infectie op andere kinderen over. Het goed de handen laten wassen is dan ook een aanbeveling. Een desinfecterende zeep is zeker aan te raden. Waterwratten zijn zeer besmettelijk maar gelukkig een onschuldige infectie, behalve wanneer ze ontstoken raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijk bij wratten is dat ze enorm besmettelijk zijn. Zorg dus ten alle tijden voor een goede bescherming.
Daarnaast zou ik zo snel mogelijk terug gaan naar de huisarts om het nogmaals te laten aanstippen (of op zijn minst naar te laten kijken). Het kan zijn dat er iets serieuzers aan de hand is.
Zolang jij er extreem hygienisch mee om gaat is het niet echt een reden om naar de huisartsenpost te gaan.

Je kunt er bijvoorbeeld tot die tijd even een gaasje op doen om de ergste besmetting te voorkomen en iets van het vocht op te vangen. Dit is geen vervanging van de hygiene