Wat kan je aan een gekneusde voet doen, zodat het zo snel mogelijk over is?

Met voetballen heb ik me voet gekneusd, maar ik heb zaterdag een belangrijke wedstrijd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de pijn zo min mogelijk is? en misschien wel helemaal over.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.3K

Antwoorden (3)

Of het zo snel in orde kom, betwijfel ik, maar het ligt ook aan de ernst van de kneuzing natuurlijk. Wat bij mij het best werkt, is blijven bewegen, dus op lopen, maar het moet niet te pijnlijk worden, dit afwisselen met je voet hoog leggen, zodat het bloed makkelijk uit de zwelling kan lopen en dus versbloed er weer in kan.
Eventueel koelen als de zwelling groter word of heet aanvoelt. Lopen kan eventueel in een stevige schoen die je voet steun geeft. Met spelen even extra intapen en goed warm lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies wat de meneer hiervoor mij zegt! wat ik u wel aanraad als u zaterdag evengoed gaat voetballen, zou ik uw enkel wel even laten intapen bij de sportverzorger van uw sportclub of bij de huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Direct na het oplopen van de kneuzing koelen, niet ijskoud maar bijv een zak diepvriesdoperwten met tussen je enkel en de zak een handdoek. Inderdaad blijven bewegen, om de doorbloeding te stimuleren en als extra dagelijks 2 keer Arnica gelei erop, ook dit om de doorbloeding te stimuleren. Arnica mag alleen gebruikt worden als er geen open wondjes op je voet zijn, mag dus alleen op een gave huid gesmeerd worden. Daarbij kun je ook nog Arnica tabletten of druppels gebruiken, de combinatie werkt nog beter. Dit zijn tips voor sneller herstel. Tegen de pijn kun je paracetamol slikken, hou je wel aan de dagelijkse maximale dosering. Gewoon bewegen is belangrijk, dat houdt de doorbloeding op gang, maar weer gaan voetballen, dat lijkt mij voorlopig geen goed idee. Alle vormen van Arnica zijn te koop bij apotheek en drogisterij.