Wat is de beste oplossing en genezing voor een tenniselleboog?

heb heel veel pijn en wil geen cortisonespuit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google eens op epicondylitis
Hier vind je vele antwoorden. Misschien een specifiek antwoord voor jou.

Het beste antwoord

Bij een tenniselleboog zit vaak het spaakbeen vast. Hierdoor raakt de spier van de onderarm overbelast en de pees ontstoken. Een chiropractor kan het spaakbeen weer los maken waardoor de spier en de pees weer tot rust kunnen komen.

Om de ontstoken pees (voor nu) tot rust te brengen kun je deze het beste afkoelen. Doe geen ijs rechtstreeks op de huid maar bijvoorbeeld in een washandje. Niet langer dan 10 minuten per uur afkoelen.

Rust of een brace helpen de spier tot rust te komen maar als het spaakbeen vast zit blijven deze klachten terugkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Allereerst naar de huisarts!
Als je geen injectie wilt, dan kan je dat aangeven: zijn er nog andere mogelijkheden.
Bijvoorbeeld een brace, maar ook fysiotherapie en de broodnodige rust.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben naar huisarts geweest heb ik foto en echo laten maken maar ga straks terug naar huisarts om afspraak met specialist te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb gehoord dat operatie beste oplossing is maar is dat wel zo dat vraag ik mij af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed dat je naar de huisarts bent geweest!
Loop niet op de zaken vooruit en laat je goed adviseren door de deskundige, die jouw specifieke foto en echo beoordeelt.
Laat je door hem/haar adviseren: deze persoon heeft er verstand van en ziet JOUW elleboog aan de binnenkant.
Ga niet uit van mensen hier op GV, die misschien ook wel eens zoiets hebben meegemaakt, danwel vrienden van vrienden van hun, hoe goedbedoeld ook.
Het gaat om jou en jouw situatie.
Heel veel succes!!
Waar komt je blessure vandaan !!! Verkeerde grip , knijpen in je racket overdreven spin neem een les !!! Maar na dat je blessure zich hersteld heeft . Komt het niet Vd tennis maar van zeg golfen of wat dan ook doe dat even NIET meer . En doe dat na herstel relaxed beheerst en verstandig . Laat een expert er naar kijken . Blijf je arm wel bewegen maar rustig en bewust . Vaak gewoon relaxed doorgaan . Is het echt door tennis ! Niet knijpen in je grip ,(ook bij golfen ) niet een te dikke grip en neem een zachte bespanning , een demper , en een racket met meer eigen swing .( geen plank ) . En neem een lesje van een goede leeraar die er op let . De oorzaak weg halen van het probleem is in feite de enige remedie . Mogelijk wat verlichting met zalfjes en een brace kan ook helpen je arm beter te gebruiken iets van oja ik moet slim bewegen . Die spuit kan altijd nog maar of dat werkt ? nee niet als je de oorzaak niet aanpakt ! Dus eerst de dokter dan slim er mee omgaan . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen tennis komt door mijn werk heb nu ziekenverlof tot de 30ste maar ga afspraak maken met specialist en daarom graag reactie voor wie dit ook heeft gehad om te overleggen voor de beste behandeling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je goed begeleiden zo dat je er blijvend van af komt leer anders je werk doen . Vraag afwisselde werk zaak heden . Zoek een fysiotherapeut die hier goed in thuis is . Vermijd nu kracht zetten vraag eerst begeleiding . Succes.
Tijd en rust.
Geen totale rust, wel blijven bewegen, het gaat er vooral om de oorzaak weg te nemen.

Voor de rest is "de oplossing" niet bekend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Epicondylitis_lateralis