Kun je verbranden van een mri scan?

Woensdag door de mri geweest i.v.m. klachten. De volgende dag een enorm rood hoofd. Ook nu brand mijn hoofd nog en voelt het alsof het op knappen staat. (De MRI was terhoogte van hals/nek)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat kan, als je metalen gedragen hebt, of make-up (resten) op je huid had zitten, ook door haarlak kan dit gebeuren. Verwijder dit dus een volgende keer zorgvuldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan niet vinden of je daar deze bijwerkingen bij krijgt en daarbij: het personeel daar is zo opgeleid dat ze daar echt wel op letten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, ik ga 4 tot 6 keer per jaar door de MRI scan, er wordt altijd gevraagd naar metalen voorwerpen en materialen in het lichaam, maar nooit naar make-up of haarlak. Mijn link doet het niet, ik weet niet hoe ik dat op moet lossen, dus ik heb op google gezocht naar:
Kun je verbranden door de mri
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar ik kan niet vinden of het gevolg daarvan deze klachten zijn.
Ik heb gezocht op bijwerkingen mri
Dit is jouw link toch:
http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/10872-de-gevaren-van-mri.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is hij niet, misschien heb je hier iets aan:
www.martiniziekenhuis.nl › ... › Onze specialismen › Radiologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wel de link die jij gaf in je antwoord. Met wat je nu zegt kom ik echt niet tot verificatie van jouw antwoord en dat lijkt mij ook niet de bedoeling want JIJ geeft dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In haarlak en make-up zitten kleine metaal deeltjes, in de link staat duidelijk: Metalen die vastzitten aan het lichaam kunnen inbranden en ernstige brandwonden veroorzaken. Menig vrouw en ook man spuit de haarlak ook op de huid, bedoeld of onbedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had geen make-up op en ook geen haarlak in mijn haar. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kon/kan de link niet vinden Crea, niet dat ik je niet geloof ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je contrastvloeistof gekregen? Zo ja kan het een allergische reactie daarop zijn. Neem contact met je huisarts of radiologie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee geen contrastvloeistof. Maar het gaat nu al weer wat beter. Was wat rood en hoofd voelde warm aan. Grt
Bedankt voor jullie reacties