is een stoomcabine slecht als je steeds bronchitis hebt?

Beste mensen,

Ik heb familieomstandigheden (een zus die terminaal is) en ik heb weer een acute bronchitis. Nou vraag ik me af of dit van de stress komt. Of dat mijn weerstand slecht is door de stress waardoor ik het oploop. Ik krijg steeds meer de indruk dat als ik in de stoomcabine van de sportschool ben geweest ik het sneller heb. Kan het zijn dat ik met mijn verminderde weerstand beter niet in een stoomcabine kan gaan zitten. Zweven daar meer virussen en bacterieen rond, waardoor ik sneller bronchitis heb?

Of is dat niet waar en is het toeval. Of kan ik beter met die verminderde weerstand dat soort dingen vermijden?

Wie heeft er verstand van?

vr gr Gonna

11 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Stoom zuivert uw lichaam en reinigt uw huid tot diep in de poriën. Door de combinatie van warmte en stoom verwijden uw bloedvaten zich; er ontstaat een betere doorbloeding en uw lichaam krijgt meer zuurstof. Stomen in een stoomcabine heeft een vochtinbrengende werking en verhoogt de interne lichaamstemperatuur. Een polsslag van 60/80 slagen per minuut in rust, wordt tijdens een stoombad verhoogd tot 110/140 slagen per minuut.
Bovendien wordt de aanmaak van nieuwe huidcellen gestimuleerd, wat uw huid soepel maakt en veroudering van de huid en cellulitis tegengaat. De huid is beter bestand tegen invloeden van buitenaf (huidziekten). Het merendeel van virussen en bacteriën worden tijdens een stoombad vernietigd. Per kwartier verliest u ongeveer 200-400 gram zweet, dat naast water ook zout, stikstofhoudende samenstellingen en giftige afvalstoffen bevat.
De hete waterdamp in de stoomcabine maakt dat de luchtwegen vrijkomen en is dus ideaal bij verkoudheid, longontsteking, bronchitis, hoest en heesheid. Voor carapatiënten en bij vastzittend bronchiaal slijm wordt stomen zeer aanbevolen omdat er tot 7 maal meer zuurstof naar de longen wordt toegevoerd.
Uw spierstelsel ontspant, de elasticiteit van het bindweefsel verhoogt en verkrampte spieren ontspannen. Tevens zal een stoombad licht reumatische aandoeningen verzachten en de spier- en gewrichtsmobiliteit verhogen. Tevens heeft een stoombad gunstige effecten bij menstruatiepijn en reinigt het chronische verstoppingen van kaak-, neus- en voorhoofdsholten.
Door het kalmerende effect op de ademhalingsspieren, en door de toename van zuurstof in het bloed zult u zich veel FITTER gaan voelen. Als u de stoom- en reinigingskuur afsluit met een koude massagedouche, voelt u zich weer als herboren.
De stoomcabine is dus niet slecht voor je bronchitis, maar jij hebt op dit moment zoveel spanningen, dat het normaaal is dat je lichaam daar ook op reageert, het ligt ds niet aan de stoomcabine dat je zo gespannen bent, maar aan de situatie waarin je verkeert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gonna
11 jaar geleden
Dankjwel voor je antwoord. Alleen die bron is van een site die er geld mee verdient. Ik zou graag willen weten of er werkelijk niet meer bacterieen en virussen rondzweven in zo'n vochtige openbare stoomcabine en dan van een bron die geen belangen heeft. En ik heb ook gelezen dat met vocht bronchtis erger word. Daarom vraag ik me af wat is nu wel en wat is niet goed voor bronchitis met argumenten van bronnen die geen belangen hebben Je schrijft dat het niet aan de stoomcabine ligt dat ik gespannen ben. maar dat schreef ik ook niet. Ik schreef of ik sneller bacteriieeen of virussen oploop in een openbare stoomcabine vanwege mijn slechte weerstand door spanning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk wat betreft de link, maar bij twijfel is het altijd verstandig je arts te raadplegen, voor zover mijn kennis reikt, klopt het verhaal wel, een andere link dan: www.producteninformatie.be/tag/sauna/
Deze zal ook wel commercieel zijn, maar op medisch gebied kon ik er geen vinden.