Waarom heb ik keelpijn na het zoenen?

Ik heb drie weken geleden met een jongen gezoend. De dag erna had ik beginnende keelpijn, maar de dag daarna had ik (denk ik) keelontsteking. Opgezette klieren in hals, rode keel, pijn bij slikken en koorts. Dit heeft een week geduurd.

Nu heb ik hem gisteren weer gezien en weer met hem gezoend. Ik heb vandaag weer keelpijn! Op dit moment heb ik alleen pijn bij het slikken maar ik ben bang dat het morgen erger wordt.

Wat kan dit zijn? Echt keelontsteking? Kan het iets anders zijn? Is het slim om naar de huisarts te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.4K

Antwoorden (2)

Keelpijn is makkelijk overdraagbaar. Griep, keelontsteking, pfeifer.... kan van alles zijn.
Ik zou vaak gorgelen met kamillethee met honing om je keel te ontsmetten en de keelpijn te verzachten.
Keelontsteking herken je aan witte puntjes op je tong en binnenkant van je wangen.
Als je geen ernstige klachten hebt gaan de klachten met 3-5 dagen over, heb je wel witte puntjes/hoge koorts of andere ernstige klachten dan neem je contact op met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Is het wel mogelijk om zoiets zo snel over te dragen? Ik bedoel dat je er binnen 24 uur last van krijgt. Ik dacht altijd dat dat een paar dagen duurde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keelpijn is niet overdraagbaar, een infectie soms wel. Witte puntjes in de keel (!) kunnen aanwezig zijn maar het ontbreken ervan zegt niet dat er geen keelontsteking is. Verder ontsmet je niets met kamillethee, of wat dan ook. Enig effect op de keelontsteking is niet aangetoond.
Je symptomen horen in ieder geval bij de ziekte van Pfeiffer. Je kunt dit bij de dokter latrn onderzoeken.