Wat kan er aan de hand zijn als er in de "randen" van de lippen minder doorbloeding lijkt te zijn?

Sinds een paar dagen heb ik vrij droge lippen, maar het meest hinderlijke is dat bij de randen (waar de boven en onder lip de huid raken) de doorbloeding minder goed lijkt te zijn te zijn.

wat resulteert een soms tintelent soms verdoofd gevoel van de randen van de lippen.

nat maken van de lippen helpt niet langer een een paar seconde, ook labello werkt niet.

ik dacht even aan een vitamine tekort dus heb ik dat aangevuld dmv fruit en vitamine pillen maar dit geeft vooralsnog ook geen resultaat.

heeft iemand hier een idee waardoor dit verdoofde en tintelende gevoel icm droge lippen veroorzaakt kan worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

beste menno,
volgens de oosterse alternatieve geneeswijze duid dat op een verstoring in je aarde element, waarbij de maag en milt horen.
om harmonie te krijgen in je maag/milt systeem is het zorg vanbinnenuit het probleem aan te pakken met voeding/drinken.
ik zou bijvoorbeeld willen weten van je of je genoeg drinkt, zoniet probeer dan eens water/kruidenthee te drinken zoveel je wilt/kunt en na een dag kijken of dat wat verandert...
als je een duidelijkere diagnose+behandeling wilt zou ik je een alternatieve geneeswijzer aanraden, zoals een shiatsu therapeut bijvoorbeeld.