Ik heb een paars bultje waar bloed uit komt, wat is dit?

Hij zit net onder mijn heup en is rondom paars. Ik zag iets wits zitten en ben het gaan uitknijpen. Er kwam vooral bloed uit maar toen ik harder drukte kwam er een hard, wittig, bolletje uit wat erg veel op bot of steen leek. De bult zit er nogsteeds en als ik er overheen ga doet het nog steeds zeer. Weet iemand wat dat witte bolletje kan zijn of wat het voor bultje is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks aan de hand maar blijft het dik of pijnlijk ja ! Hup even langs je dokter .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je vaker dit soort plekken?
Komt er ook pus uit? Zou inderdaad een steenpuist kunnen zijn. Maar heb je vaker dit soort plekjes in liezen okselplooien borstplooien enz zou het ook Hidradenitis suppurativa kunnen zijn.
Maar in een zeeeeer lichte variant..
Mocht je vaker
Plekjes hebben ga dan wel
Naar je huisarts!!!!! Mocht je toch veel last van dit plekje hebben kun je altijd gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ze wel eens vaker gehad, bij mijn bovenbeen. Dat was een ontstoken haarzakje. En daar kwam alleen pus uit, zachte. Zag er heel anders uit. Hier kwam echt iets wittigs, zo hard als een steen uit.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk was het een steenpuist.
Die mag je normaal gezien niet uitknijpen.
Ga hiermee naar de huisarts, die kan het voor je doen, of in elk geval de pijn verlichten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb hem al uitgeknepen. En weet je dan ook wat dat witte bolletje zou kunnen zijn? Die zo hard is als wat.
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat weet ik niet, maar het word niet voor niets 'steen' puist genoemd.
Ik zou de huisarts er even naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er nu niet meer veel aan doen. Dokter bellen heeft ook niet veel zin meer. Alleen als het gaat ontsteken of warm worden enz. Dit kun je doen; onder aan staat voor open gebarsten voor jou gemaakt.
http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz36.html
Een steenpuist moet de kans krijgen om volledig rijp te worden. Als u door knijpen of prikken dit proces probeert te versnellen, wordt de kans op verdere besmetting groter. U kunt daarom beter niet proberen de steenpuist te openen.
• Houd het gebied rondom de steenpuist heel goed schoon met water en zeep. Doe dit totdat de puist helemaal rijp is en openbarst.
• Dek de steenpuist goed af met een gaasje om besmetting te voorkomen.
• De rijping van een steenpuist kan versneld worden door een warm kompres (bijvoorbeeld een in warm water gedrenkte schone doek of pluk verbandwatten) op het ontstoken gebied te leggen. Dit werkt bovendien pijnstillend.
• Was ook uw handen regelmatig met water en zeep.
• Draag liever geen knellende of schurende kleding. Voor de behandeling van steenpuisten werd vroeger trekzalf gebruikt. Die behandelmethode is weinig effectief. Bovendien is trekzalf met lood slecht voor het milieu omdat het een zwaar metaal bevat. Ook trekzalf met teer is niet aan te raden. Hoewel het nog wel verkrijgbaar is, kan het huidirritatie opleveren. Na het openbarsten van de puist vloeit het pus weg en verdwijnt de pijn. Juist in dit stadium is het belangrijk om de wond goed schoon te houden. U kunt daarom het beste op de puist en het gebied er omheen tweemaal daags povidonjoodzalf of -oplossing aanbrengen. Dek het gebeid daarna met een steriel gaasje af. Was ook hierna uw handen met water en zeep.
Ivana
11 jaar geleden
Heel vroeger (1945 en verder) werden steenpuisten en bloedzweren rijp gemaakt door er broodpap op te leggen. Zo heet mogelijk in een doekje/gaasje. Als je geld had gebruikte je daar lijnzaad voor, wat bij de drogist verkrijgbaar was. Steenpuisten kwamen toen veel vaker voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@qilsepp
Voor je geruststelling: een steenpuist is niet veel anders dan een gewoon puistje, alleen de pus (of etter) die erin zit is verder uitgedroogd en bevat veel calcium. Dat komt door de ontsteking, en is volkomen normaal (voor zo ver een ontsteking "normaal" genoemd mag worden)
Dus wees gerust, ook een steenpuist kan behoorlijk groot zijn.
Ik kan uiteraard niet zien hoe groot die van jou is, maar tot 2-3 mm is dat wel groot, maar niet eens reusachtig te noemen.
Hierboven heb je prima adviezen gekregen.
Het beste is een bezoek aan de verpleegster of de dokter. Als het een infectie was ( roodheid, pijn en soms warmer) en de wond gedraineerd dan duurt het nog enkele dagen voor het weefsel in de omgeving om de zwelling en de ontsteking de baas te worden.