Heb ik ook gehad! Het beste is even langs de huisdokter of even een orthopeed zoeken en daar naar toe gaan!! Kijk wel uit want dit lijd naar een paar maanden verder dat je knie uit de kom kan gaan!!!!!! Dus kijk uit!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel even een steek van pijn en dan voorzichtig weer buigen. Geen lang aanhoudende pijn, maar ik vind het wel vreemd! Als het lang aanhoud, zal ik zeker naar de dokter gaan.
Dit klinkt als een probleem (slotklachten in het kader) van de meniscus. Ik adviseer een bezoekje naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De volgende symptomen komen het meest voor bij een meniscusscheur, ze kunnen echter bij iedere patiënt individueel verschillend zijn.
•Pijn, voornamelijk bij volledig buigen en volledig strekken van de knie.
Deze is initieel sterk aanwezig maar kan dan geleidelijk weer afnemen in intensiteit.
•Zwelling, deze treedt snel op en kan het gevolg zijn van een bloeding in de knie.
•De knie voelt "zwak" aan en geeft de indruk om door te zakken.
•Er is een voel of hoorbare klik in de knie.
•Er verspringt iets in de knie.
•In zeer uitgesproken gevallen is er een echte blokkade van de knie, de knie kan niet meer gebogen of gestrekt worden.
De symptomen van een meniscusscheur kunnen evenwel ook lijken op de symptomen van andere aandoeningen in de knie.
Diagnosestelling
Naast een grondig gesprek met de patiënt en een grondig klinisch onderzoek moeten soms technische investigaties worden uitgevoerd om definitieve diagnose te kunnen stellen.
•RX opnames, voornamelijk voor het uitsluiten van slijtage, fracturen of
andere letsels van de knie
•NMR om gedetailleerde beelden te krijgen van het kniegewricht.
•CT scan, voor doorsnede beelden van de knie.
•Botscan.