Is werken in gesmolten plastic geur schadelijk voor je gezondheid?

Hallo allemaal, ik werk nu sinds 3 weken via een uitzendtbureau in een fabriek, en ik doe de hele dag niks anders dan het sealen van klappers.
Nu komt bij mij de vraag op, of dit niet schadelijk is voor mijn gezondheid....???
Wanneer de klapper geseald wordt, worden de randen van het plastic af gebrand, en daar komt natuurlijk damp en geur vanaf.
Nu hebben de werkgevers mij in een andere ruimte geplaatste omdat ze terwijl ze niet direkt met de machine werken, er last van kregen, moet ik dit pikken, ik heb er eigenlijk weinig last van,maar misschien merk ik het ook niet direkt....

alsvast bedankt gr philipp

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ventileer de ruimte goed . Nee lijkt me niet gezond . Iedere verbranding geeft slechte lucht plastic helemaal .

Het beste antwoord

Het op dergelijke wijze smelten van plastic dient te gebeuren in machine met een afzuigsysteem en luchtafvoer naar buiten, is dit niet aanwezig mag er volgens de arbowet niet gewerkt worden daar de plastic dampen giftig kunnen zijn (bij jou hoogstwaarschijnlijk van toepassing).

Neem contact op met het uitzendbureau en leg de kwestie voor daar het uitzendbureau jouw werkgever is en moet zorgen voor een veilige werkplek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Hier een informatieve website:
http://www.arboportaal.nl/home Zie deze pagina:
http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/veilig-werken/inrichting-werkvloer/gevaarlijke-stoffen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties, ik ga het communiceren met het uitzendtbureau. Gr philipp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, super systeem van goeievraag.nl heeft me zeer geholpen, probleem is opgelost via uitzendbureau. Gr Philipp