waarom krijg ik geen blauw oog?

ik ben een paar dagen gelden tegen een paal aangelopen. Was nogal een klap! nu is de rand boven mijn oog helemaal opgezwollen, en mijn wang ook. Het doet ook goed zeer. Ik dacht; nu kan ik me niet meer vertonen buiten want het zal wel blauw worden. Dat zie je in films altijd. Maar in de spiegel is niets te zien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij....

Het beste antwoord

Een blauw oog is een teken van een onderhuidse bloeduitstorting. Door een flinke klap kan er een bloedvaatje springen, dat oner de huid gaat bloeden en een blauwe plek geeft.

Maar...in tegenstelling tot wat je inderdaad op teevee ziet, maakt LANG niet elke klap, hoe hard ook, meteen een blauwe plek. Je kunt wel van alles pijn doen en beschadigen (het bot, lymfeweefsel, spieren) die kneuzen, opzetten, zelfs kunnen scheuren, zonder dat er een spoortje van te zien is. (Het VOELT dan trouwens vaak WEL net zo als een flinke blauwe plek).

Zelf ben ik onlangs nog in volle vaart tegen een uitstekende houten balk gelopen (borstbeen) , overtuig dat ik bont en blauw moest zijn. Maar niks hoor.....Terwijl ik wel eens van een minimale aanraking een knijter van een bloeduitstorting heb gehad. Het is dus maar net wat je raakt en wat er kapot gaat. Jammer, want dan kun je nooit goed laten zien hoe verschrikkelijk hard de klap was......:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt.
aan de ene kant ben ik opgelucht dat ik niet voor gek loop, aan de andere kant ziet niemand dat ik zo zielig ben...

Andere antwoorden (1)

Dat het niet blauw wordt komt omdat er niet direkt onder de huid een bloedophoping is maar dieper in de spier waardoor het bloed niet zichtbaar is.