Veel druk op ogen en hoofd weet iemand hoe dat komt?

Ik heb al een paar aar pijn aan druk achter mijn ogen (meestal mijn rechter oog) en hoofdpijn, voorhoofd (ook vaak rechter kant). Ik ben langs de huisarts geweest en hij zegt dat ik voorhoofd holtes aan het aanmaken ben maar ik weet niet of dat ook echt waar is, ik ben ook langs de opticien geweest en zegt dat mijn rechter oog een afwijking heeft van 0.1 millimeter dus dat een bril 80% van de gevallen niet helpt. weet iemand wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
drink je genoeg op een dag? ik krijg vaak hoofdpijn bij te weinig drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja daar let ik ook op bij de eerste paar keer dacht ik ook dat het daar aan lag maar het kwam gewoon terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer ben je naar je huisarts geweest? ik zou nog eens terug gaan als dit al jaren duurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt ik zal nog eens gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een rare opmerking dat je holtes aan het aanmaken zou zijn, die dingen heb je gewoon. Nog maar eens goed vragen wat hij nou precies bedoelt!

Het beste antwoord

Met ogen moet je geen grapjes maken. Als je echt vind dat je veel hoofdpijn hebt en een druk achter je ogen voelt, dan vraag je een verwijsbrief voor een echte oogarts. Heeft de opticiën ook je oogdruk opgemeten?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar in sommige gevallen is de combinatie van wat jij voelt een teken dat er meer aan de hand is en moet er echt goed worden gekeken.
Het hoeft niet altijd te zitten in brillenglazen, er kan ook vanbinnen iets niet goed zijn. Een oogarts kan uitsluitsel geven.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben 14 jaar ik heb het sinds dat ik 11 ben en de opticien heeft niet mijn oogdruk opgemeten.
Ivana
11 jaar geleden
Ik zou, als ik jou was, echt naar een oogarts gaan. Als je huisarts je met een kluitje in het riet stuurt moet je daarop aandringen. Misschien is het wel een bijholteontsteking, maar dan moet de huisarts je medicijnen geven en geen onnozele opmerkingen maken en er niets aan doen. Het is jouw hoofdpijn en het zijn JOUW ogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Mogelijk heb je een chronische neusbijholte ontsteking, of voorhoofdholte ontsteking.
Dit kan chronisch worden door b.v. een allergie of een slechte conditie.
Of na een fikse griep/ verkoudheid, die niet volledig geneest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dit al 3 jaar dus ik denk niet dat het een ontsteking is en ik sport regelmatig 2 uur per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist daarom denk ik aan een allergische reactie en die kan dus weer een chronische ontsteking veroorzaken.
Vraag de huisarts naar een verwijsbrief voor de oogarts. Komt hier niets uit, dan zou je ook om een scan, bloedonderzoek of iets anders kunnen vragen.