Na snel opstaan wordt ik onwel, wat heb ik?

Als ik een nacht heb geslapen en daarna opsta wordt ik niet goed. Ik wordt dan erg misselijk en een soort stijfheid in mijn nek. Kan niet lang op mijn benen staan en wil het liefst weer liggen waardoor mijn klachten afnemen. Ga bij opstaan erg wit zien en begin te transpireren. Ben door huisarts al getest op lage bloeddruk maar dit was niet het geval.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het kan wel je bloeddruk zijn maar omdat je je druk maakte en misschien wat aan het haastten was naar de dokter was je bloeddruk hoger dan dat het bijvoorbeeld nu is. Als je een keer thuis je bloeddruk rustig opneemt is het misschien wel te laag en ligt het daar aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan inderdaad een tijdelijke verlaging van je bloeddruk zijn. Ik heb dat ook en herken je klachten. Als ik opsta doe ik dat rustig en ga even op de rand van m'n bed zitten. Met m'n ellebogen op m'n knieen en m'n hoofd wat gebogen. Zo word ik een beetje 'wakker'. Als ik me beter voel, sta ik langzaam op. Al snel voel ik me weer kiplekker. Probeer het eens, succes!!