Hoe kom ik aan deze wondjes / sneetjes zonder aanleiding (foto)?

Al enige tijd krijg ik soms uit het niets een snee. Tot gisteren had ik altijd een smoes voor klaarstaan naar mijzelf over de oorzaak. Laatst had ik bijv. ineens een aardig diepe snee in mijn duim zonder enige aanleiding, ik zocht nog naar scherpe dingen in mijn omgeving, maar niks gevonden. Gister een snee op mijn buik (zie foto) ook zonder reden. En zo heb ik er ook één op mijn rug. De meeste wondjes genezen binnen een aantal dagen. Dit is inmiddels al zo'n 3 jaar aan de gang. Ik zou dit niet posten ware het niet dat er net iets teveel sprake is van toeval...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
39.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je lange nagels? ik heb hier namelijk ook last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een geest/spook in je huis die niet zo blij is met je ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je een hele droge huid.
Dan kan je huid 'openscheuren' en dan krijg je dit soort sneetjes.
Ik heb het zelf op mn benen en rug gehad.
Waarom ga je er trouwens niet mee naar je huisarts als je het al zo lang hebt ipv mensen hier laten raden wat het zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb korte nagels, en als ik jeuk heb krab ik gewoon en voel er niks van. Later blijkt dan dus dat ik me wel degelijk heb open gekrabd en krijg dan ook zulke wondjes.
Erg vervelend, maar zolang je er geen pijn aan hebt, is het niet zo erg toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@daphne91 en ytje Ik heb niet zo vaak jeuk, daar kan het niet echt aan liggen. Als ik mij wel openkrab dan merk ik dit vrijwel direct. @laurena ik heb wel een droge huid. Ik heb al op google gezocht naar kloven, maar daar lijkt deze snee totaal niet op, het lijkt meer op een snee wanneer je je per ongeluk krast. Ik heb ooit een kloof gehad op mijn hiel. Ik heb al een uitgebreide bloedtest gedaan, maar moet nog wachten op de uitslag.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo , ik hoop dat je deze reactie nog leest .....aangezien je de vraag al een poos geleden gesteld hebt . Ik heb nl. precies hetzelfde probleem en ik ben heel benieuwd of jij dit nog steeds hebt ! graag zou ik in contact met je willen komen maar weet niet hoe ! groetjes Tineke

Antwoorden (2)

Ik denk dat het kloven zijn, kleine sneetjes die zomaar meestal in je handen komen. Ik had hier jaren last van tot de huisarts zei dat ik meer boter op mijn brood moest eten, dat doe ik nu en het is sterk verminderd. Ook een goede hydraterende crème kan helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer boter op je brood? Die heb ik nog nooit gehoord! Helpt dat voor alle kloven? Goede tip eigenlijk haha
+ voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boter op brood smeren? Ik weet wel dat er in boter extra vitamines toegevoegd worden.
Huidproblemen kunnen met voeding / vitamines te maken hebben.

In boter zit een beetje vitamine D, misschien dat dit helpt. Verder is vitamine B12 erg belangrijk, ook voor de huid. Wanneer je meer gezondheidsklachten hebt, dan zou ik dat na laten kijken (via bloedonderzoek)

Misschien heb je iets aan onderstaande tips: