hoe komt het dat ik krampen krijg in mijn voet terwijl ik slaap?

Het is al 3 of 4 keer gebeurd dat ik krampen krijg in mijn voet en dat ik daardoor wakker wordt. Hoe komt dit? En hoe kan ik dat vermijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Drinken !! Water dan wel , na alcohol gebruik is het vocht gehalte te laag . Met mogelijke krampen tot gevolg . Goed drinken thee, koffie ,alcohol telt niet mee . Dus water of het bekende glaasje melk vh slapen gaan :( . Vitaminen , mineralen, magnesium , enz maar gewoon gezond gevarieerd eten Moet genoeg zijn . Helpt dat niet raadpleeg je arts . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spierkrampen kan vele oorzaken hebben.
Vochtbalans nok, mineralen niet in evenwicht, te hoge bloeddruk, te lage suikerspiegel, enz.
In bijvoegde link kan u al een paar oorzaken en remedies vinden.
Ikzelf kreeg inhibin van mijn arts, op advies van vrienden magnesium en b6
Later van de huisarts een ander middel gekregen en dat heet rivotril 0,5 mg 1 x daags.
Hij heeft ook aangeraden om een meer evenwichtige voeding te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vrienden zaten waarschijnlijk goed, maar je hebt vast magnesiumoxide genomen. Magnesiumcitraat heeft meer effect, want dat wordt wel door je lichaam opgenomen. Fijn spul dat rivotril. het 1e stuk in de bijlage:
"Clonazepam behoort tot de benzodiazepinen. Het werkt rustgevend, spierontspannend, vermindert angstgevoelens en beïnvloedt de overdracht van elektrische prikkels in de hersenen."
Voordat ik mijn hersenen zou laten beinvloeden zou ik eerst al de andere tips in de link uit gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groot gelijk Jack, in de CPU van onze PC gaan we ook niet knoeien :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een cpu kan je prima overklokken, dan gebeuren er soms rare dingen en een kans dat ie doorbrand, dan koop je een nieuwe, nieuwe hersenen is iets lastiger..
Een stuk zeep aan het voeteneind in je bed leggen, zorgen dat het niet weg kan vallen zodat de onderkant van je voeten het zeep kunnen raken, maakt niet uit welk merk de krampen zullen sterk afnemen zoniet helemaal, het ruikt ook nog eens lekker.
Succes gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij helpt dat echt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet het wel de tijd geven, heb de tip van een buurvrouw en zij weer van haar arts, het kwam tersprake omdat mijn moeder en ik ook (echt elke nacht) van die akelige knijpende krampen hadden en dat niet alleen in onze voeten maar echt tenen, onderkant voeten, kuitkrampen enz, (mijn vermoeden dat het erfelijk is) een hel dus, dacht bij mezelf baat het niet schaden doet het ook niet, ik probeer het gewoon eens uit, zowel mijn moeder als ik namen altijd inhibin voorgeschreven door de huisarts. soms moest ik wel 3 tabletten in een uur innemen zoveel pijn en 3 tabletten in een uur is natuurlijk te veel had geen andere keus dacht als het maar helpt (vaak niet dus). Toen ik die tip kreeg heb ik gelijk 3 stukken zeep in een kussensloop gelegd ook gelijk bij mijn moeder zeep aan het voeteneind gelegd, en wij allebei hebben al maanden geen tablet meer hoeven innemen, de krampen werden steeds minder gaat ook niet in eenkeer heeft de tijd nodig, zou eraan twijfelen als het maar 1 van ons beide had geholpen,
Zowel mijn moeder als ik zijn de buurvrouw erg dankbaar voor haar tip, Misschien moet je toch nog even doorzetten en kan je ook googlen voor meer ervaringen...je tikt de vraag helpt zeep tegen kramp, wens je veel doorzettingsvermogen en uiteindelijk een goed resultaat
heel veel succes
Over de precieze oorzaak van nachtelijke spierkrampen zijn wetenschappers het nog niet eens. Waarom de zenuwen bij de een gevoeliger zijn dan bij een ander, is niet bekend. Wel zijn er bepaalde triggers/uitlokkers die de kans op nachtelijke spierkrampen vergroten.
Bekende triggers/uitlokkers voor het krijgen van nachtelijke spierkramp:
• Verstoring van de mineralenbalans door bijwerking van medicijnen (bijvoorbeeld plaspillen,
hartmedicijnen)
• Op hoge hakken lopen
• Te weinig vochtinname
• Extreem spiergebruik door bijvoorbeeld sporten
• Tijdens de tweede helft van de zwangerschap kan een disbalans in zouten en mineralen
ontstaan, waardoor een tekort aan magnesium ontstaat
• Spataderen, schildklierproblemen of nierfunctiestoornissen
Is een van de bovenstaande punten op u van toepassing, probeer dan eerst deze uitlokkende factor te vermijden en kijk of het beter gaat. Is dit niet het geval? Misschien heeft u baat bij een behandeling van nachtelijke spierkramp met medicijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Warm houden en zorgen dat je overdag genoeg beweging krijgt en verder zoals anderen hier al zeggen veel drinken, m.n. water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tekort aan magnesium !!!