Constante pijn links in mijn achterhoofd, wat zou dit kunnen wezen ?

Zo nu en dan, heb ik constante pijn links in mijn achterhoofd. Als de pijn er is blijft het ook een poosje. Het is geen kloppende pijn. Ik denks zelf dat dit komt omdat ik altijd zonder muts naar buiten ga en als het dan buiten koud is en het waait, krijg ik vaak deze klacht. Zou dit met elkaar verbonden kunnen zijn...? Graag jullie reacties...

15.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
drink je genoeg water? ik krijg altijd hoofdpijn bij te weinig drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan zeker, als ik geen ding om mijn oren heen doen en buiten loop, krijg ik oor en hoofdpijn. Zelfs in de zomer heb ik hier last van.

Het beste antwoord

Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn, maar..

Ik heb dat 2 jaar geleden gehad, een constante pijn, in mijn nek.

Wat bleek: Mijn kussen en de ligging van mijn hoofd op het kussen, was incorrect.

Misschien is dit ook het geval bij U?

Omdat volgens u aangegeven 'zo nu en dan' is, denk ik (en hoop ik) dat het niks ernsstigs is.

Hier nog een korte toelichting met bron, misschien herkent u een aantal dingen?:

Mogelijke oorzaken nekpijn

Pijn in de nek kan het gevolg zijn van verscheidene oorzaken, variërend van spierverrekking, overbelasting en whiplash tot ziekten zoals reumatoïde artritis en meningitis. De meest voorkomende zijn:

Verkeerde houding, beweging of belasting
nekpijn kan ontstaan door:
weinig afwisseling in de houding, zoals bij bureauwerk en veel werken met de laptop of computer;
weinig afwisseling in beweging, bij monotoon werk waarbij steeds dezelfde handeling wordt verricht (bijvoorbeeld lopende band werk);
verkeerde of eenzijdige belasting, door bijvoorbeeld het hoofd langdurig naar achteren gebogente houden bij het verven van een plafond of door bijvoorbeeld zware tassen te dragen over één schouder.

Nekspieren, vooral die in de achterkant van de nek, kunnen door een verkeerde houding vermoeid raken doordat de nekspieren voortdurend aanspannen zijn. Deze toestand van verhoogde spanning, is in feite een overmatige spierbelasting en veroorzaakt pijn. Spierspanningen kunnen ook worden veroorzaakt door aanhoudende emotionele stress.

Overigens is een verkeerde slaaphouding (buikligging), waarbij het steunweefsel van de nek (kapsels en banden) gedurende langere tijd op spanning staan, misschien wel de meest voorkomende oorzaak bij rug- en nekklachten. De klachten kunnen worden versterkt door een kwalitatief slecht kussen of matras.

De klachten die samenhangen met een verkeerde houding, beweging of belasting, kunnen weggenomen worden door 'statische' houdingen regelmatig te onderbreken door de spieren te laten ontspannen en voor afwisseling te zorgen. Een goede slaap- en/of werkhouding is ook van belang.

Succes verder!