Lucht in mijn oren, hoe komt dat?

Ik heb al een tijd last van het gevoel van druk in mijn oren. Als ik ze dan probeer te ontpoppen komt het telkens weer terug. Het maakt een soort krakend geluid in mijn hoofd. Het is echt super irritant. Ik heb echt geen flauw idee hoe het komt... Ik ben in der zomervakantie wel voor het eerst met het vliegtuig geweest. Een week da kreeg ik keelontsteking en volgensmij had ik ook last van mijn oren. Toen dat over was kreeg ik last van mijn oren. Ik heb vaak last van verkoudheid en slijm in mijn keel. Zou dat er iets mee te maen kunnen hebben? Is er iemand met de zelfde klachten? Weet iemand wat ik zou kunnen hebben? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ik zou maar snel een afspraak maken bij uw huisarts en een doorverwijskaart vragem voor een kno arts en uw oren na laten kijken. Gezien het slijm wat vastzit kan dit wel ontsteken of vocht kan bij uw oren gaan ontsteken. Een ontsteking kan wekenlang broeden voor je er daadwerkelijk last van krijgt. Laat het zover niet komen, en een huisarts eventueel beoordelen. Als het kraakt bij slikken kan littekenweefsel zijn, dat heb ik nog steeds na de laatste middenoorontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan heel goed zijn dat de buis van Eustachius verstopt zit.
Probeer eens of het helpt als je je neus een paar seconden dichtknijpt. Dan heb je kans dat het "klepje" van de buis weer open gaat. Dit advies heb ik zelf eens van de huisarts gekregen.
Stomen met heet water en Rhinocaps helpt dan ook.
Die verkoudheid kan er dus heel goed mee te maken hebben.Dan zit die buis vaak verstopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behandeling van een dichte buis van Eustachius is helaas niet of nauwelijks effectief. Vaak worden neussprays gegeven die gezwollen weefsels moeten laten slinken, lokale of algemene antihistamines/steroide neussprays tegen allergie, of middelen om slijm te verdunnen. Een andere methode is de neus spoelen met lauwwarm water waar een theelepel zout aan is toegevoegd of neussprays met zoutoplossing. Ook stoombaden worden aanbevolen. Houdt het probleem aan dan kan er een gaatje in het trommelvlies worden geprikt om slijm af te laten voeren en/of een trommelvliesbuisje (kortweg: buisje) geplaatst worden zodat de luchtdruk kunstmatig gereguleerd wordt