Heb ik een schimmelinfectie?

De binnenkant van mijn bovenbenen liggen helemaal open wat nu wel heel erg veel pijn doet. Ik heb zelfs al pleisters op de wondjes geplakt om huid op huid-contact te vermijden. Urineren brandt helemaal langs de wonden. Intiemer heb ik jeukende bultjes, echt heel erg. Het lijkt alleen maar erger te worden. Het is dus zo dat ik overal in mijn schaamstreek (ook mijn billen) jeuk en pijn heb sinds ongeveer een week, in ieder geval in deze mate, want die jeuk heb ik al een tijdje. Wat kan dit zijn en vooral: hoe kom ik eraan? En hoe kom ik er af, natuurlijk?

Einde genante vraag.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik draag trouwens sinds kort spijkerbroeken. Daarvoor droeg ik ook weleens broeken maar niet van denim. Dat zou er misschien iets mee te maken kunnen hebben? Maar kan dat dan zo heftig worden? Ik zit nu in bed achter de laptop en als ik me ook maar een beetje beweeg doet het zéér.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt meer als eczeem, ga even naar de dokter. En tot die tijd droog houden met talk poeder. En zomin mogelijk schurende kleding aandoen. Geen jeans en schurende onderbroek bandjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar de dokter gaan. Dit is geen doen. Dokters hebben alles al eens gezien, dus gewoon verstand op nul...
Ritsuka
11 jaar geleden
huisarts

Antwoorden (4)

Heb je dan misschien geslachts gemeenschap gehad want het zit rond de schaamstreek en misschien ja ...... genant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je onbeschermde sex hebt gehad, is dat een aanwijzing voor de dokter.
je moet nu onmiddellijk je huisarts bellen, dit is te gek voor woorden, de dokter heeft alles al gezien, dus genant of niet gáán, nu bellen, doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kunnen een aantal dingen zijn:

-Allergie voor iets wat in de spijkerbroeken zit of nieuw wasmiddel. Beetje onwaarschijnlijk want dan zou je van binnen geen bultjes hebben.
- Een schimmel. Kan in allerlei vormen voorkomen en is heel vervelend, maar is meestal goed behandelbaar.
- Een hele gevoelige huid die opengeschuurd is door het contact met de spijkerbroek. Beetje onwaarschijnlijk want dat verklaart ook niet de bultjes vanbinnen.
- Eczeem. Kan op de meest ongelegen momenten opkomen en voldoet aardig aan wat jij beschrijft.
- Een bacteriële huidinfectie (zoals b.v. krentenbaard). Die komen ook in soorten en maten voor, zijn meestal goed te bestrijden en kunnen ook dit soort klachten geven.

Vanaf een afstandje is het niet te beoordelen waar jij aan lijdt. Dus ga er zo snel mogelijk mee naar de dokter. Zet je over je schaamte heen, want zo gênant is jouw probleem helemaal niet. Dit soort gedoe is bij uitstek waar doktoren goed in zijn en waar je echt hulp bij nodig hebt. Spock zou hier ook logisch meer omgaan in plaats van zelf te tobben ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en aan een SOA heb ik nog niet eens gedacht, ik ken er geen die dit soort symptomen geeft. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je allergisch bent gebleken voor een penicillinekuur, daar kun je ooit ook dit soort feestelijkheden van krijgen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi,wat je hebt opgelopen noemen we de koeschimmel,waarschijnlijk op een vuil toilet gezeten,is geen soa!naar de apotheek anti-bacterie zalf ophalen,zal een paar dagen duren.