Is druk op de borst een symptomen van stress?

Ik heb de laatste tijd vaak last van druk op me borst. Bij het borst been. Moet ik me zorgen maken?

Toegevoegd na 9 minuten:
Antwoorden zoals naar de dokter gaan, hoef ik niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Kan eigenlijk alles zijn, ligt er wel aan wat voor druk.
Een mogelijkheid is dat je hyperventilatie hebt dus een verkeerde ademhaling waardoor het lijkt alsof je druk op je borst hebt.
Als je een aantal keren heel hard de trap af en op rent (en dan bedoel ik een paar etages) en na een tijdje geen last meer hebt van die druk is het hyperventilatie en die komt door stress.
Andere druk kan een verkeerde houding dus een borstspier zijn als je gebukt loopt en zit waardoor je longen niet voldoende ruimte hebben als je inademd of iets met je hart maar dan zou je ook een onregelmatige hartslag moeten hebben, ga eerst maar even uit van het meest onschuldige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gevoel van druk op de borst kan heel goed het gevolg van stress zijn. Toch moet je altijd ook andere oorzaken overwegen, zoals hart- of longaandoeningen. Mocht je naar de huisarts gaan dan heeft die veel meer informatie nodig om dergelijke conclusies te trekken, oftewel een juiste diagnose te stellen. Om te beginnen is je leeftijd belangrijk, je ziektegeschiedenis, je bloeddruk, je slaapritme, je voedingspatroon etc. Ook bij een vermoeden van langdurige stress als oorzaak is kan het nuttig zijn om eens naar je huisarts te gaan. Langdurige of regelmatige stress die niet gecompenseerd wordt met ontspanning is niet goed voor je gezondheid.