Wat laat een erger wond achter, kokend water of koffie?

Ik heb ooit water (100 graden) op mijn been gekregen, mijn wond is ondanks alles in 2 weken genezen (geen littekens). Mijn baby broertje heeft een mok koffie (van hete melk) op zijn nek en buik gekregen. Melk heeft geen vast kookpunt, maar kookt over na 80*, dus zal zijn situatie minder erg zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De ernst van de brandwonden is afhankelijk van de locatie en de soort huid. Een baby heeft een zéér gevoelige huid, en brandwonden zullen dan ook veel heftiger zijn. Ook de locatie (nek en buik) maakt dat dit waarschijnlijk ernstige brandwonden zijn.

Ik hoop dat het goed gaat met je broertje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit heeft niet per se met of het koffie of water is te maken, het is moeilijk te zeggen met twee verschillende personen. En het is een andere plek, maar een brandwond van water is erger dan een brandwond van melk.