Wat is effect van zenuwblokkade als klachten voor een groot deel over zijn?

Sta op de planning voor een behandeling in mijn rug. Maar uitval is inmiddels afgenomen tot voet. Ben wel enkele maanden aan de sukkel en nog niet in staat om bol te werken dus iedereen raadt het me aan. Echter vraag ik me af of deze behandeling ook schadelijk kan zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Beste misslucky, Het lichaam heeft een zeer sterk herstellend vermogen, en het lichaam wil graag weer in balans komen. Als je lichaam zichzelf nu al bijna volledig heeft hersteld zou je kunnen wachten met de operatie of canselen. Het op zijn minst uitstellen, (het kan altijd nog). Je kunt gaan kijken of je je lichaam kunt ondersteunen in het helingsproces op een natuurlijker manier. Een operatie geeft altijd risico,s en zelfs de meeste verdovingsvloeistoffen zijn niet geheel ongevaarlijk. Wat ik je zou aanraden is om een professional op te zoeken, wat betreft lichaamswerk, een osteopaat kijkt verder dan een fysiotherapeut of een chiropractor. Een osteopaat kan zeer veel doen. Hij bekijkt en voelt alle structuren in je lichaam, de plaats van botten, organen en weefsels ten opzichte van elkaar. Allereerst zou ik daar 2 a 3 keer langs gaan, bij een goede. (neem desnoods een second opinion bij een ander. Een rug operatie heeft altijd risico,s vooral als het om zenuwen gaan. Dan is het beter om eerst daarin te investeren. Mocht dat niet baten, dan kun je met de osteopaat ook bespreken wat hij denkt. Succes M
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste misslucky,

Ik geloof niet in osteopaten. Dat terzijde.

Als de klachten zich beperken tot aanvaardbare hoeveelheden, kan je natuurlijk overwegen om er van af te zien. Echter, een behandeling zou je klachten nog meer kunnen beperken of zelfs weghalen - dat is dus het effect van de behandeling.

Natuurlijk zitten er ook risico's aan vast, maar dat is volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie, daar kan ik geen passend antwoord op geven.

Wat ik je aanraad, is om te overleggen met je behandelend arts. Niet zomaar zonder informatie cancelen of uitstellen, want het kan zichzelf oplossen, maar het kan ook erger worden. Je arts kan je alle voordelen en alle nadelen/risico's uitleggen, en eventueel een nieuw besluit nemen op grond van je huidige situatie. Dat hij dat nog niet heeft gedaan verbaast me wel een beetje overigens.