Hoe kun je voorkomen dat je de hele avond in je slaap alsmaar ligt te draaien/bewegen?

Om de dertig seconden of om de minuut moet ik een andere slaaphouding aannemen omdat mijn schouders, rug of nek te overbelast raken. Ik heb al van matras gewisseld, of geprobeerd met of zonder kussen te slapen, maar tevergeefs. En eerder had ik hier geen last van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met wat voor matras heb je gewisseld? Als het er een is dat even oud of hetzelfde is als het matras wat je had, zal het niet veel uitmaken.
Misschien ook eens proberen 2 kussens te gebruiken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het andere matras is wel een stuk nieuwer, maar het had geef effect op het minder bewegen. Kussens vind ik juist onprettig met het slapen, en ik heb zowel een dik als een dun kussen gebruikt, maar het werkte niet. Maar wel bedankt voor het advies!
Iedereen draait in zijn slaap. Daar kan je niets aan doen, behalve jezelf vastbinden, maar dat is niet zo'n beste optie. Uit je beschrijving leid ik echter af dat je juist bewust draait, omdat je anders last hebt van pijnklachten.

Als die klachten spontaan zijn opgetreden, zonder dat er iets is veranderd aan je slaapomgeving of dagelijkse bezigheden (ineens veel sporten of iets dergelijks), is het wellicht aan te raden eens op de buik te slapen. Of een paar keer een goede massage te krijgen.

Ik weet niet hoe lang je hier nu last van hebt, maar wanneer de klachten blijven aanhouden, is het raadzaam om eens langs de huisarts te gaan om te vragen wat hij er van vindt.