Ik heb een liesblessure opgelopen. Niet gescheurd of zo, maar eerder verrekt. Weet iemand tips om hem sneller te doen genezen?

Terwijl ik spagaat aan het doen was, gleed ik opeens uit en schoof veel verder dan ik eigenlijk kan. Dan kreeg ik immense pijn in mijn lies, maar hij is niet gescheurd. Toch vind ik het zeer vervelend, want ik dans graag en kan nu dus niet meer dansen tot het over is. Weet iemand wanneer het over is? Of wat je kan doen om het sneller te laten genezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Helaas kun je de genezing niet versnellen!
Je schrijft er niet bij wanneer het gebeurd is daarom voor de zekerheid het volgende:

Wat moet je doen? Eerste hulp!
Doe zo snel mogelijk en gedurende de eerste 48 uur het volgende:
• IJs Koel de pijnlijke plaats direct met ijs of een cold-pack gedurende tien tot vijftien minuten en herhaal dit enkele malen
per dag. Plaats het ijs niet op de blote huid, maar leg er een handdoek tussen.
• Immobilisatie Stop met dansen en steun niet meer op het been.
• Compressie Leg een drukverband aan. Dit helpt om bloedinkjes in het bovenbeen ten gevolge van de spierscheur te stelpen.
Een snelle en adequate eerste hulp is van groot belang voor een vlotte genezing. Laat bij ernstige gevallen of bij twijfel de blessure
beoordelen door een (sport-)arts. In een aantal gevallen zal deze je doorverwijzen naar een (sport-)fysiotherapeut.

Verder staan er nog veel tips voor de periode daarna in onderstaande bron.

Ik wens je veel sterkte en geduld!!!
Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga naar een goede fysiotherapeut.

Je kan het niet versnellen, en probeer dat ook vooral niet.
Je hebt wsl haar-scheurtjes in je spier nu en die hebben tijd nodig om te herstellen.
Ga je te snel weer belasten, dan blijft het erg lang duren, dat je steeds weer last krijgt.