Heb ik een gekneusde neus?

Ik kreeg heel hard een lockerdeurtje tegen mijn neus, op dat bobbeltje op de hoogte net iets onder je ogen (geen idee hoe het heet) het bloedde ook een beetje en heb er toen een pleister op gedaan, nu een paar uur later, als ik buk met me hoofd of lach, komt er een onwijze druk op die plek, en als ik er aan zit doet het ook veel pijn. Is mijn neus nu gekneusd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (3)

Je neus kan licht gekneusd zijn. Vaak kom je hier pas achter na een paar dagen,als het dikker en of blauwer word. Houd dit wel in de gaten en laat t dan even nakijken. Anders zal het allemaal reuze meevallen. Beterschap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Direct na de val/klap is het vanwege de zwelling moeilijk te beoordelen of - en zo ja wat - er beschadigd kan zijn. Door de zwelling is vaak ook niet goed te zien of de neus scheef staat. Of de neus wel of niet gebroken is, is pas later goed te beoordelen. Pas na enkele dagen tot een week, als de zwelling geslonken is, kan worden beoordeeld of de neus scheef staat en gebroken is. In de meeste gevallen blijkt na een aantal dagen dat de beschadiging meevalt en dat de neus na het slinken van de zwelling weer recht komt te staan. Wanneer de neus is gebroken dan kan de arts binnen 1 week na de val de neus rechtzetten. Dit gebeurt onder narcose.
Verder zwelt de neus al snel flink op, ook wanneer slechts sprake is van een minimale kneuzing. De neus is in principe erg gevoelig, maar met name het binnenin gelegen slijmvlies is kwetsbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is moeilijk te zeggen, als je neus opzwelt en blijf bloeden zou ik toch wel even naar de huisarts bellen, het klinkt namelijk eerder als een gebroken neus...