zeurende knellende pijn in benen. Dokter weet zich er geen raad mee. welk specialisme/onderzoek is noodzakelijk?

vanaf mijn 15e loop ik er mee, ben nu 23.
het lijkt alsof iemand aan mijn benen trekt, het knelt het zeurt. het is sochtends smiddags sávonds. Het maakt niet uit. Het komt wanneer het wilt komen. Duurt zolang als het wilt. uren/dagen en soms is het een week of 2 weg.

3 x bloedonderzoek gehad, EMG onderzoek. De neuroloog nam mij niet serieus en gaf mij medicatie tegen hooikoorts/angstgevoelens en wilde mij niet verder helpen.

van de huisarts, lyrica en amitriptyline geprobeerd. Lyrica 2 x 75 mg hielp wel alleen de bijwerkingen waren mij te hevig. Nu wordt ik door mijn huisarts doorverwezenaar de pijnpoli. dit gaat nog minimaal 2 maanden duren(wachttijd) en vind dit maar een rare oplossing.

Ik zou graag een second opinion aanvragen, zou ik een andere neuroloog, ander ziekenhuis moeten kiezen? of een heel ander specialisme?

Ik heb verder vaak lust van mijn rug, (rechtop staan is lastig)vergeet woorden, enorme vermoeidheid, snel opgefokt, soms ook agressief.
1 x gehad dat ik van de trap wilde lopen mijn voet om klapte waardoor ik keihard viel. En als ik fiets en ik moet afstappen ivm stoplicht en mijn voet kan niet op de grond dan trekken mijn spieren aan de onderkant van mijn voet samen en dan verga ik van de pijn en kan ik niet verder.

Toen ik 15 was ben k van de trap af gevallen heb toen mijn stuitje gekneusd.

extra info: mijn vader had ms, mijn moeder heeft fibromyalgie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als iets neurologisch. Ik zou een andere neuroloog gaan voor een second opinion. Dit zijn vrij serieuze klachten voor jou leeftijd...
Succes en beterschap verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook zenuwpijn (neuropathie)kunnen zijn.

Antwoorden (3)

De pijnpoli is een goed alternatief. Soms ontstaan pijnen omdat zenuwen een verkeerde prikkel afgeven. Uit ander onderzoek blijkt dat er niks te vinden is en dan proberen ze daarna de pijnpoli. Daar gaann ze eerst neurologisch e.e.a. onderzoeken. Als ze je behandelen gaan ze na locale verdoving m.b.v. naalden je zenuwen aanprikken en dan verdoven, zodat die geen of minder pijnprikkels afgeven. Bij pijnpoli's zijn ze soms nogal stellig in hun bewering dat zij kunnen helpen. De praktijk leert dat 50% er baat bij heeft en 50% totaal niet.
Verder kan ik je ook aanraden naar de Maartenskliniek in Woerden of Nijmegen te gaa. Daar komen ze vanuit het hele land naar toe omdat zij de besten op dit gebied zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een neuroloog proberen, maar het zou ook een afwijking aan je bindweefsel kunnen zijn. In dat geval zou een dermatoloog ook antwoord kunnen bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw klachten sluiten aan bij wat je ouders (gehad) hebben, MS & Fibromiyalgie. Erfelijke aanleg...? (deels misschien) Een hernia kan ook pijnprikkels door sturen tot in je tenen. Een hernia die blijft steken op een/tot een bepaald punt.Verergeren de klachten sinds je er last van hebt? Het centrale zenuwstelsel waarvan je ruggemerg (door je ruggegraat lopend) een groot & belangrijk deel uitmaakt is min of meer kwetsbaar. Daarom ligt deze veilig in de wervelkolom. Een beknelling hiervan kan pijn of last veroorzaken op een heel "andere" plaats in het lichaam. Je zult vast al veel ge-Googled hebben. Geloof niet alles wat je leest, ook al klinken/lijken de klachten bekend. Een second opinion is geen slecht idee. Overal is specialisme in. Zoek daarvoor een ziekenhuis wat gespecialiseerd is in het zenuwstelsel.