Nagenoeg iedere avond krijg ik ontzettende jeuk en uitslag, wat kan dit zijn?

heb er overdag nooit last van, maar als ik s`avonds thuis ben, begint het te jeuken, ik ga krabben als reactie en zie dan later een rode huid welke helemaal onder de bultjes zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K

Antwoorden (3)

Volgens mij is het geen eczeem. heb je niet toevallig huisdieren waar je allergisch voor bent? of dat je dingen eet waar je niet tegen man?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan een arts uitzoeken dmv testjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan je inderdaad te weten komen dmv testen bij de dokter. Hoe lang heb je er al last van? Het lijkt me best raar dat je al heel lang een hond hebt, en er nu pas last van krijgt.
anneliez
11 jaar geleden
allergie kanopbouwen, dus kan dat je er pas veel later last van krijgt
het kan ook komen doordat je een erg droge huid hebt, waar je ‘s avonds steeds meer last van krijgt.
probeer eens de jeukende plekken in te smeren met bijvoorbeeld simpele, maar oh zo goede, nivea crême, voor nog drogere huid bestaat uiercrême en uierzalf.

als dat niet helpt, zou het inderdaad raadzaam zijn om een afspraak met de huisarts te maken.
deze kan je verwijzen naar een dermatoloog/huidarts, indien nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt op een te droge huid. Vermijd zaken die de huid kunnen uitdrogen: alcohol op de huid, te vaak of te heet douchen, teveel zeep gebruiken, hitte, sauna.
Vermijd zaken die de huid kunnen irriteren, agressieve producten, geparfumeerde wasmiddelen en toiletartikelen, kriebelende truien, zonverbranding.
Vermijd sterk gekruide maaltijden, grote hoeveelheden hete dranken en alcoholische drank.
Vermijd stress.
Zie link