Sinds zaterdag kreeg ik pijn in mijn linker onderrug. En als ik ga rennen komt het weer terug. Heeft dit misschien met de menstruatie ofzo te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Pijn in de rug kan vanalles betekenen, maar erg vervelend zijn als je niet weet waar het vandaan komt. Bij de menstruatie kan je inderdaad last hebben van pijn in de onderrug. Maar meestal worden de klachten van de menstruatie minder wanneer je beweegt (sport), omdat je lichaam dan een bepaald stofje aanmaakt, echter kan dit per persoon verschillen.
Heb je misschien een verkeerde beweging gemaakt? vannacht verkeerd gelegen tijden het slapen of een spiertje verrekt? Als je blijft aanhouden, is het misschien verstandig langs de dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet uit te sluiten dat het met je menstruatie te maken heeft. Als je vaker tijdens je menstruatie last hebt van je onderbuik of onderrug lijkt het logisch.
Over het algemeen is het zo dat bewegen je menstruatieklachten (tijdelijk) kan verlichten.

Een andere verklaring is dat je een spier in je rug of bil verrekt hebt tijdens het rennen.

Mochten de klachten echt verergeren kun je natuurlijk altijd naar de huisarts gaan. Deze kan in ieder geval een heleboel zaken uitsluiten.