Nee, de kans is niet kleiner of groter omdat je het vorig jaar hebt gehad.

Buikgriep kan komen door verkeerde hygiëne bij het eten klaar maken, dus als jij, of degene waar je vorig jaar hebt gegeten nog steeds niet hygiënisch bezig is zal de kans niet kleiner zijn geworden.

Buikgriep kan ook komen door een virus wat je krijgt van anderen en als je je vanaf nu opsluit zal de kans kleiner zijn dat je het nu weer krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, iedereen kan altijd buikgriep krijgen.
Men noemt het een griep, maar buikgriep is een ontsteking van de slijmvliezen van de maag, dunne en dikke darm. Buikgriep heet gastro-enteritis en wordt veroorzaakt door:

- Virussen, oftewel Virale Gastro-Enteritis
- Bacteriën, oftewel Bacteriële Gastro-Enteritis
- Parasieten, oftewel Parasitaire Gastro-Enteritis

http://www.buikgriep.com/oorzaken-buikgriep