Waarom alleen gevoelige tanden bij wakker worden?

Ik word al een tijdje (half jaar) wakker met twee gevoelige tanden.
Zogauw ik weer het allerdaagse ga doen is het weer weg.

Wat zou het kunnen zijn?
Niet dat ik er last van heb maar vind het intressant om te weten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Het zou kunnen zijn dat je met je mond open slaapt en dat daardoor het tandvlees rond de tanden droog wordt als je slaapt. Hierdoor zijn de tanden extra gevoellig. Later op de dag als je weer gaat slikken en de mond niet meer droog is, trekt dat langzaam weg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaap inderdaad met mond open!
Goede info!!!

Andere antwoorden (1)

Het zou kunnen dat je in je slaap knarsetandt. Veel mensen doen dat onbewust tijdens hun slaap. Mogelijk zitten er twee tanden op een plek waar ze extra worden 'mishandeld' door het tandenknarsen.