Waarom kan ik het verschil tussen moe zijn en dorst hebben moeilijk herkennen?

Al sins ik mij kan herineren, kan ik me heel vaak het verschil tussen moe zijn en dorst heel moeilijk herkennen. Dat ik een glas water inschenk omdat ik het gevoel heb te vergaan van de dorst en na een slok zoiets heb van, o, dan ben ik gewoon moe. En andersom, dat ik in bed ga liggen met het gevoel elk moment in slaap te vallen, en op een gegeven moment heb ik dan door dat ik niet moe ben, maar ontzettende dorst heb.

Ik heb het niet altijd hoor! Soms ben ik gewoon echt moe als of heb ik echt dorst maar het ik kan het altijd erg moeilijk herkennen al sins ik mij kan herineren........

Niemand heeft dit ooit kunnen verklaren, en niemand herkende het en vonden het eigenlijk maar vaag/raar....

Totdat ik iemand tegen kwam die me vertelde dat dat bij diabetes zou kunnen horen......

Ik waag de gok erop....

Weet iemand hier wat dit zou kunnnen zijn en waar het mee te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je vaak sochtends ook een "droge tong"? Dan zou het idd diabetes kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en vermoeid gevoel is een van de symptomen van diabetus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan nog steeds geen antwoord geven (rare site) dus dan maar zo wat het precies veroorzaakt kan ik je niet te zeggen wel weet ik dat je moet zorgen dat je elke dag 2 liter drinkt per dag maak hier een routine in bij het ontbijt/lunch/diner een glas drinken een fles van 1/1.5l op je kamer/werkplek in het zicht! als je dan een keer niet de hoeveelheid haalt die je dus normaal drinkt dan zou je het gevoel van dorst hebben dus makkelijker kunnen herkennen je kunt overigens aan je urine zien of je genoeg drinkt drink je te weinig dan is het donkerder drink je genoeg dan zou het bijna op water lijken. ik hoop dat je er iets aan hebt (p.s. Bij diabetes hebben mensen vaak dat ze veel moeten drinken en vaak moe zijn of ze het ook door elkaar halen dat weet ik niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat je diabetes hebt, daar horen ook andere klachten bij en bovendien heb je dit al jaren, dus dan zou een evt diabetes allang meer klachten hebben gegeven. Hoe het wel kan weet ik natuurlijk ok niet, maar elke dag letten op voldoende intake lijkt me heel verstandig!!

Antwoorden (1)

Je schrijft, dat niemand het ooit heeft kunnen verklaren: dan neem ik aan, dat je bij artsen bent geweest om je te laten onderzoeken en dat er verder niets uit die onderzoeken naar voren is gekomen.

Extreme dorst hoort bij onbehandelde diabetes en grote moeheid ook. De enige manier om erachter te komen of je diabetes hebt is onderzoek te laten doen door je huisarts.
Dat is met een simpele test te bekijken, en dan weet je zeker of je wel of geen diabetes hebt.