Groeipijn of niet?

Hallo iedereen,

Ik ben een jongen van 15 jaar en 7maanden.

ik ben 168cm en heb sinds een paar weken hevige samentrekkingen in mijn knieën maar de meeste pijn zit in mijn rechter knie en ik heb een beetje last van mijn enkels. Dus ik denk dat dit groeipijn is maar wanneer groei ik dan?

Ik heb het al 2 weken en een paar dagen geleden was het echt erg, maar ik ben niet geroeid..

Is het soms zo dat je groeipijn krijgt en dat je na een paar weken pas gaat groeien?

Ouders lengte: Vader: 171cm
Moeder: 164cm
BVD!

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij dat je pas na een paar weken gaat groeien bedoel ik na een paar weken na de hevige groeipijn.

Toegevoegd na 21 minuten:
Misschien hebben jullie hier iets aan:

Ik heb vooral last achter en naast mijn knieschijf, volgens mij is dat kraakbeen.. hoop dat jullie hier iets mee kunnen .

Toegevoegd na 1 uur:
Bij dat plaatje heb ik zo ongeveer aangegeven waar ik last heb. De X heb ik het hardst last, de x en x ietsjes minder op dit moment.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Ik was in een hele korte tijd heel veel gegroeid en heb daarna pas groeipijnen gekregen. Dus ben je hiervoor al niet (in korte tijd) veel gegroeid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dan niet dat dat het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk wel dat het zou kunnen ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik denk dat het heel erg veel kan zijn dus dat je voor de zekerheid even naar de dokter moet gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja wie weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga er even mee langs de huisarts. Ik herken wel dingen die mijn zoon ook heeft, bij hem is het de ziekte van Osgood-Schlatter. Onschuldig maar lastig, komt nogal eens voor bij jongens in de groei en schijnt vanzelf over te gaan.
Maar het is maar een gokje. Groeipijn lijkt mij onwaarschijnlijk. Eerder overbelasting.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Osgood-Schlatter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iederenn heeft wel zo'n bobbel alleen dan klein. Dus het zou best Osgood Schlatter kunnen zijn .
Hier heb ik ook last gehad. Ik weet niet of je dan groeit of niet groeit, maar ik weet wel zeker dat het vanzelf weer over gaat. ik heb hier 3weken en 5 dagen last van gehad, en toen was het over. Ik ben wel naar de dokter gegaan, en ik denk dat het ook slim is voor jou om te doen, want dan weet je in ieder geval zeker dat het niet iets ernstigs is, waarschijnlijk schrijft de dokter dan voor om een of ander middeltje te gebruiken, en dan gaat het vast snel weer over.
Als het geen groeipijn is, kan het ook heel gevaarlijk zijn, het kan een bot zijn die verschoven is, of er is een spier tussen je botten gekomen.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit stukje heb ik van dokterdokter.nl gekopiëerd,
Met groeipijn wordt pijn in allebei de benen bedoeld die soms aan het einde van de dag, maar vooral ’s nachts
optreedt. Dit kan zeer hinderlijk zijn. Ongeveer 10% van de kinderen in Nederland heeft wel eens last van
groeipijn, meisjes meer dan jongens. Kinderen tussen de 4 en de 10 jaar hebben het meest last. Hoe groeipijn
ontstaat en of het echt iets met groeien heeft te maken, is niet duidelijk.
Er stond ook dat je met pijn in gewrichten, waaronder de knie, je huisarts moet raadplegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt meer op een knieblessure, ik had zelf groeipijnen en het was aan beide kanten van mijn schouders en schenen, Het was een zeurende pijn en soms met heftige scheuten. De dokter heeft toen kalktabletten voorgeschreven met de geruststelling dat het groeipijn was ben ik de hoogte ingeschoten Ander kenmerk is dat het niet langer dan enkele maanden duurt