Gips is weg, maar pijn wordt erger. Wat kan ik nu nog doen met mijn pols?

Ruim 6 weken geleden ben ik van de trap gevallen en moest naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ik mijn onderarm had gebroken, terwijl ik voor mijn gevoel het meeste last had van mijn pols. Maar volgens de foto's ging het wel degelijk om mijn onderarm (heb het zelf ook gezien).
Nu hebben ze afgelopen dinsdag het gips eraf gehaald en is alles genezen verklaard, ondanks dat ik nu heel veel pijn aan mijn pols. Eerlijk gezegd zie ik scheel van de pijn en kan bijna niks met mijn rechterhand (pols).
Ben de volgende dag terug gegaan en uitgelegd wat er aan de hand is. Opnieuw hebben ze de foto's bekeken en konden niks vinden. De dokter wil nu een MRI scan laten maken om alles beter te kunnen zien, alleen kan ik op zijn vroegst pas over 2 weken voor de scan langs komen. Dat duurt mij veel te lang en gaat ook ten koste van mijn pols (die steeds meer pijn begint te doen) en mijn werk.
Wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Misschien kan je huisarts iets voor je doen en de MRI-scan afspraak eerder voor je regelen.
Ik heb lang geleden na een val ook enorme last van mijn pols gehad, geen scan laten doen, wel foto's (niks op te zien) en de pols in het gips gehad om rust te geven.
Wat ik toen heb begrepen met mijn totale lekenverstand is, dat het polsgewricht een lastig iets is en moeilijk te beoordelen. Bij mij is het toen met die rust in het gips overgegaan.
Wat ik me zou kunnen voorstellen is, dat je door het gips je pol hebt laten rusten, maar nu dat eraf is weer "normaal" bent gaan bewegen....met deze gevolgen.
Gezien de pijn klopt er dus iets niet....
Geef je pols dus 100% rust en probeer via de huisarts de scanafspraak te vervroegen.
Heel veel sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al geprobeerd, maar huisarts werkt niet mee, zegt dat de regels van het ziekenhuis in acht genomen moeten worden.
Als het zo door gaat, ga ik denk ik zaterdag met een smoes naar de EHBO en zeg dat ik mijn pols heel hard heb gestoten of iets, misschien dat ze dan wel iets kunnen doen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sjoet, da's balen!
Kan je ook doen; of ze je dan meteen scannen is de vraag... maar dan kunnen ze je misschien wel een gipsje geven om de pols, want uit ervaring weet ik, dat je toch teveel doet met die hand. En in gips is dat niet mogelijk.
Het is een hele nare pijn hè?
Ik kreeg destijds van iemand (professioneel op dit gebied) het advies niet te blijven lopen ermee en absolute rust te houden, omdat het gevaar aanwezig was anders levenslang met een stijve pols of erger te blijven lopen.
Natuurlijk wil ik je niet ongerust maken.... maar dat ben je toch al trouwens.
Als je tóch 2 weken moet wachten op de scan, dan raad ik je dus echt aan de hand totaal niet te gebruiken.
Dank voor je +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij scheel ziet van de pijn ga je dus terug en vraag je om een tijdelijke oplossing om de pijn hanteerbaar te houden. Niet met een smoesje komen want ze kunnen toch alles nalezen en dat is ook niet handig ivm de beoordeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kreeg vandaag een brief van het ziekenhuis dat ik a.s. woensdag voor die MRI scan kan langs komen. Dat is dus minimaal 1 week eerder als gemeld. Zal tot die tijd dus nog maar even de tanden op elkaar zetten, aangezien ik over weinig alternatieven beschik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle:
Daar was ik ook al bang voor (smoes). Ligt te veel voor de hand. Ik wacht nog wel even een paar dagen af.... :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super dat je een week eerder kunt komen!! Tot die tijd lijkt mij het verstandigst die hand volkomen uit te schakelen in gebruik. Wat misschien helpt daarbij is hem wikkelen in rekverband of zoiets, waardoor je bewuster bent van dat niet gebruiken. Anders sluipt het er waarschijnlijk toch in dat je even snel iets wilt doen ermee en dat moet je dan weer bezuren.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doe ik dus ook. 100% rust en dan maar afwachten. Bedankt voor de tips allemaal.