pijn rondom mijn "levensknobbel" tussen nek en rug... wat kan deze pijn veroorzaken?

Ik heb pijn aan de knobbel onderaan de nek. Men noemt dit ook de levensknobbel omdat naar verluidt een slag op die knobbel erg gevaarlijk is.
De knobbel voelt ook "voos" aan, dus wat gevoelloos. Als ik rondom de knobbel druk voel ik erge pijn. Er is ook pijn aan de zijkanten van de nek, naar de schouders op dus.
Door wat kan dit komen? Is het nodig om een arts te raadplegen of wacht ik liever nog wat af?
Is er een "psychische" verklaring voor het fenomeen?
(BTW als ik 's ochtends wakker wordt, zijn er ook altijd 2 tenen die gevoelloos aanvoelen... kan het één met het andere te maken hebben?)

20.1K

Het beste antwoord

Vermoeidheid, drukte, stress, onvoldoende rust veroorzaken pijn aan nek en schouders. Het is zeker psychisch omdat je te veel denkt over alles en nog wat. Kortom "er ligt teveel druk op je schouders"! Gun jouw lichaam wat rust. Een serie massages, bezoekje aan de sauna en goed uitrusten kunnen enorm helpen. Anders naar de huisarts. Over de tenen ik denk dat geen verband tussen is. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt als een beknelde zenuw, ik heb het met mn schouderblad. Even naar de huisarts dus, waarschijnlijk krijg je een doorverwijzing naar een fysio.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de assistente van je huisarts bellen en je probleem voorleggen. Zij kan dat eventueel bespreken met de arts en zo kunnen jullie bekijken wat te doen. Overleg meteen ook over je tenen.
Is er op medisch gebied niets aan de hand, dan kan je gaan bekijken met de huisarts, of dit gebeuren een psychische oorzaak kan hebben en wat dan opties zijn om eraan te gaan doen.
Je bent ook, als ik me goed herinner, onlangs erg actief bezig geweest in je huis, misschien is de oorzaak daar te vinden, maar ook dat lijkt me goed te bespreken met een deskundige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een beknelde zenuw
Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan, die zal je waarschijnlijk naar een specialist door sturen.