Gehoorbeschadiging, wat nu?

Ik ben in de nacht van zaterdag op zondag blootgesteld geweest aan te harde muziek.
En nu is het maandag en heb ik een behoorlijke pieptoon in mijn oor.

Ik een jaar geleden dat er anti-geluid bestaat waarmee je een gedeelte van je gehoorbeschadiging kan herstellen.
Waar vind ik dat geluid? En wat moet ik met die ruis/piep aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu weet je hoe het is, zo'n piep. Waarschijnlijk gaat dit met een paar dagen over, maar sommige mensen houden het hun leven lang. Laat dit een waarschuwing zijn! Doe iets om te voorkomen dat het erger wordt, b.v. door voortaan oordopjes te dragen.

Het beste antwoord

Een piep in je oren is voor de meeste mensen een bekend geluid na een avondje stappen. Vaak is deze piep de volgende ochtend, of anders binnen 24 uur weer verdwenen. Het is echter wel een teken dat de haarcellen in het binnenoor flink opgeschud zijn door teveel hard geluid. Als dit te vaak gebeurt, kan de piep blijvend worden en overgaan in tinnitus of hyperacusis. Neem de piep dan ook serieus. Er is kans dat je gehoorschade hebt opgelopen. Als de geluiden blijven, laat dan absoluut je gehoor onderzoeken.

Je oren hebben tijd nodig om bij te komen tijdens zo'n avond stevige muziek. Zoek voortaan af en toe een rustig plekje op. En draag oordoppen, het beste met een Oorveilig keurmerk.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een gehoorbeachadiging valt niet te herstellen behalve met een hoortoestel, daarom wordt er zoveel voor gewaarschuwd.

Die piep gaat hopelijk na een paar dagen weg, anders even langs de huisarts gaan.