ik gebruik oxazepam 10 mg mag ik nu ook werken ?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik ben dus 41 jaar. En van mijn baas, moet ik aan het werk!!! Maar ik mag niet eens auto rijden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.2K

Antwoorden (4)

Dat hangt er van af. Vaak staat op het doosje van het medicijn een waarschuwing. Je zult bijvoorbeeld niet mogen werken met gevaarlijke materialen of machines. Ook mag je geen autorijden. Voor de zekerheid zou je kunnen overleggen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen machines bedient, maar bv een kantoorbaan hebt mag je zeker wel werken, als de arboarts dat advies geeft. Dat je niet met de auto naar je werk knt is je eigen probleem, het vervoer van en naar je werk moet je altijd zelf regelen, daar is je werkgever niet verantwoordelijk voor.
Dus afhankelijk van het soort werk dat je doet is het slikken van medicijnen geen reden om ziek thuis te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10 mg Oxazepam is een erg lage dosis. Waarschijnlijk staat er op het doosje een waarschuwing voor het gebruik in het verkeer, geen verbod. Als je al gewend bent aan de Oxazepam, kan je met die dosis rustig alles weer doen, alleen even een beetje rustiger en extra opletten. In geval van twijfel inderdaad even overleggen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al goede antwoorden gelezen.

Idd is het niet mogen autorijden voor de werkgever niet van belang. Dat is om bot te zeggen jouw probleem.

Het is een medicijn met gele sticker, niet met rode, dus je mag op zich wel rijden. Verzekeringstechnisch weet ik het niet precies, maar het hangt er natuurlijk ook erg vanaf hoe je op de medicijnen reageert (wordt je er duf/moe/slaperig van?)

10 mg is idd een lage dosis, als dit een dagdosering is. Ik heb gewerkt en autogereden met 30-40 mg per dag. Ik zou de medicijnen niet gebruiken als 'excuus' om niet te werken, de achterliggende klachten zouden dit eventueel wél kunnen zijn (depressie, angst, etc). Met sommige klachten is het overigens veel beter wél te blijven werken, om je ritme te houden.

Succes met je klachten, en ik hoop dat je de medicijnen niet te lang nodig zult hebben!