Welke sporten of activiteiten belast je het minst je knie?

Een knie blessure gehad van 4 a 5 weken en nu gaat het eindelijk weer een stuk beter. Ik wil dus nu voortgang maken door mijn knieën te versterken. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

Zwemmen en fietsen zijn de beste activiteiten daar voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwemmen lijkt me de beste sport voor je. Hiermee gebruik je eigenlijk zo goed als alle spieren in je lichaam, zonder dat er zware belasting op de gewrichten komt te staan.

Met fietsen zou ik nog enigszins voorzichtig zijn. Na mijn knieblessure raadde de arts mij af om te enthousiast te gaan fietsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn arts adviseerde juist wel om te fietsen en min mogelijk te wandelen of rennen.(Beetje dubbel dit he) Zo heb ik ook verhalen gehoord dat je met schoolslag(zwemmen) ook je knieën kan belasten. Ik word er soms best moe van hehe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij werd geadviseerd wel te gaan fietsen, maar niet als een idioot op de trappers te gaan staan. Gewoon rustig fietsen en zwemmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, dat zal het verschil zijn. De arts weet dat ik als ik ga fietsen het vaak ene gevalletje: "Als een idioot op de trappers staan" is.
Er zijn bepaalde sporten, zoals dammen en schaken, waar je je knie nauwelijks belast. Het enige wat je hierbij wel intensief belast zijn je zitvlak en je hersenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een niet volgroeide knieschijf en ik moet ook mijn bovenbeen versterken.
ik ga daarvoor naar de fysio en doe veel oefeningen.
ook kan je bij de fysio vragen voor MTC tape, die heb je in veel verschillende kleuren met ook allemaal een andere functie.
veel succes en sterkte! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwemmen en je zou daarbij ook kunnen denken aan de vlinderslag zonder daarbij je benen te gebruiken.