Mijn zoon heeft een stuk plastic geinhalleerd ,wat nu?

Vraag niet hoe
Hij voelt het ter hoogte van zijn strottenhooft zitten
Het stuk was ongeveer 2 bij 3 cm groot en het was plat
Het was een etiket wat geplastifiseert is we hebben al gedronken, overgegeven en gegorgeld
Wat nu?
Hij is 16

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is er al uit!
Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden
Hij zal nooit meer iets raars inademen
Ook zijn excuses voor de paniek hier in huis en hier.
Pffft!

Het beste antwoord

wanneer je een stuk plastic inhaleert heeft water drinken geen zin, simpelweg omdat het stukje plastic niet in de slokdarm zit maar in de luchtpijp.

de luchtpijp heeft een gemiddelde diameter van 2,5 cm dus je zult het er niet zomaar uitkunnen halen. dit vertakt later tot kleine buisjes van 1 millimeter, wanneer een aantal van deze buisjes verstopt raken heb je kans dat dit er met een operatie uitgehaald moet worden.

soms vraag ik me af waarom dat mensen nog de moeite nemen om dit op goeie vraag te zetten. ipv direct door te rijden naar de huisarts.

even voor de duidelijkheid: dit laatste was zeker niet als belediging bedoeld maar wel als een duidelijke waarschuwing, ( niet alleen voor u, maar voor velen op goeie vraag) wanneer dit papiertje een centimeter groter zou zijn bestaat de kans dat uw zoon in levensgevaar zou kunnen komen.

in dit geval adviseer ik de huisarts.
wanneer u twijfelt over dit soort situatie's adviseer ik ook een ehbo cursus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! Maar ze bleven lachen en geinen dus het zat niet in zijn luchtweg maat in zijn keel.dankjewel voor je antwoord

Andere antwoorden (4)

Bel de huisartsen post, als je het zelf niet kan verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk komt het er morgen gewoon weer uit maar waarom bel je de dienstdoende huisarts niet even op voor de zekerheid of gaan jullie even langs de huisartsenpost als jullie die hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, niet helemaal goed gelezen. Ik zie nu dat hij het bij zijn strottenhoofd voelt zitten. Ik zou dan zeker even een arts bellen of bij de huisartsenpost langsgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet achter de computer blijven zitten maar meteen naar de eerste hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist! + dit soort vragen horen niet op goeie vraag thuis. simpelweg omdat dan de reactie tijd te lang is
Zo snel mogelijk naar de huisartsen post,k er bestaat een grote kans dat hij kan stikken.