Ik wil graag een neuscorrectie en heb een normale ziekenfondsverzekering

Heb geen pakken met geld, hoe ga ik te werk om toch een neuscorrectie te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er mis met jouw neus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Datgene waarvoor ze een correctie wil ;)
Ritsuka
11 jaar geleden
is het een medische noodzaak of vind je gewoon de vorm niet zo mooi?
ItisILeClerc
11 jaar geleden
het ziekenfonds bestaat al zes jaar niet meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ritsuka, als het een medische noodzaak was, werd het waarschijnlijk wel vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziekenfonds? Dat is lang geleden!

Antwoorden (3)

Als je een groot netwerk van vrienden hebt, zou je crowdfunding kunnen proberen.

Voordeliger is het wellicht om een keer met een psycholoog te gaan praten om te leren jezelf te accepteren zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een puur cosmetische ingreep is, zul je zelf de voor de kosten moeten opdraaien.
Kun je het echter over de medische boeg gooien, heb je een kans dat de zorgverzekering mee betaalt. Dat ligt ook aan het soort aanvullende verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ziekenfonds bestaat niet meer, ik neem aan dat je dan alleen een basisverzekering bedoelt? In het basispakket is een neuscorrectie niet opgenomen wanneer dit om cosmetische redenen wordt uitgevoerd, behalve wanneer het onderdeel is van grotere van reconstructies in het gezicht na bijvoorbeeld een ernstige verbranding. Voor de rest geldt dat wanneer je geen dusdanig afwijkende neusvorm hebt dat het bijvoorbeeld je ademhaling bemoeilijkt, dat de basisverzekering dan niet vergoedt.

Er zijn wel enkele verzekeraars die cosmetische ingrepen (gedeeltelijk) vergoeden vanuit de aanvullende pakketten. Vaak is de voorwaarde dan dat je een cosmetische verandering wilt omdat je psychische klachten hebt door je - al dan niet subjectief ervaren - afwijkende uiterlijk, en een heel enkele aanvullende verzekering vergoedt ook een klein deel van puur cosmetische ingrepen. Je zou dus kunnen kijken of het voor jou de moeite waard is om volgend jaar een (hogere) aanvullende verzekering af te sluiten.

Verder zul je hoe dan ook zelf ook flink moeten betalen als je een dergelijke ingreep wenst, dus het lijkt me aan te raden dat je daarnaast ook veel gaat sparen, eventueel extra gaat werken, en probeert om zoveel mogelijk te besparen op andere uitgaven zodat je geld apart kunt leggen voor deze ingreep.

De nummer één besparing zou natuurlijk zijn als je geen neuscorrectie laat doen. Als je dit nog niet gedaan hebt, denk ik dat het goed is om je wens ook te toetsen aan de realiteit. Dit kun je doen met mensen die je vertrouwt door te praten over wat zij vinden van je neus en van jouw wens om hier iets aan te laten doen. Soms worden mensen onzeker van een bepaald aspect aan hun uiterlijk omdat ze er bijvoorbeeld vroeger mee gepest zijn, terwijl hun uiterlijk bij nadere beschouwing echt niet afwijkend is. Ik zeg hiermee niet dat jouw wens niet reëel kán zijn, maar wel dat het altijd verstandig is om te onderzoeken of je met een ingreep wel het gewenste effect kunt bereiken. Soms worden mensen daadwerkelijk gelukkiger na een cosmetische ingreep, maar dit is lang niet altijd het geval. Een goede voorbereiding en afweging kan teleurstellingen voorkomen.