Ik werd vanmorgen wakker met veel buikpijn en mijn buik was ook hard, is dit normaal na een blindedarmoperatie of moet ik naar de huisarts?

Hallo, mijn vorige vraag voldeed niet aan de eisen, dus die was verwijderd. maar ik wil toch graag even weten wat ik moet doen omdat ik bang ben dat er iets mis is. Ik ben 13 augustus geopereerd aan een blindedarmoperatie, daarna ben ik een tijdje nog goed ziek geweest. ik neem nog steeds movicolon voor mijn ontlasting, die nog steeds niet erg regelmatig is. sinds vorige week heb ik weer vaker buikpijn. Nu werd ik ook vanmorgen wakker met heel erge buikpijn en mijn buik was ook hard. ik ben naar het toilet gegaan want dacht dat het misschien de ontlasting was, dat was het niet maar ik ben weer ongesteld geworden. maar de buikpijn die ik had was heel anders dan menstruatiepijn dat ik normaal heb, dus ik wil graag weten of dit toch met de menstruatie te maken heeft of dat dit iets anders is waar ik wat mee moet doen? ik ben trouwens 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Bel gewoon even de huisartsenpost met dit soort vragen vandaag. Dan krijg je gewoon een duidelijk antwoord en hoor je waar je op moet letten.

Als je ongerust bent moet je altijd gewoon even bellen.

Of het normaal is een week of 3/4 na een blindedarmoperatie kunnen wij niet zeggen. Of het met de menstruatie te maken heeft ook niet. Wij kunnen jou niet zien en onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor dit antwoord. Gewoon even bellen, al is het alleen maar ter geruststelling van jezelf. Beter een keer teveel bellen dan te weinig, daar zitten ze per slot van rekening voor!
Als een buik hard aanvoelt is dat altijd een reden om een arts te bellen, zéker als je buikpijn hebt of pas bent geopereerd. Een buik hoort soepel aan te voelen. Natuurlijk is het voor een leek bijna onmogelijk te beoordelen of een buik echt 'hard' is of dat het meer is dat er veel ontlasting zit bijvoorbeeld, maar daarom is het ook belangrijk dat er een arts naar kijkt.

Bel de huisartsenpost en leg je verhaal uit. Zij kunnen beoordelen of het nodig is dat je langskomt op de post of dat je nog even af kunt wachten en eventueel morgen naar je eigen huisarts kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezien jouw situatie zou ik zo snel mogelijk je huisarts raadplegen, hoewel buikpijn een symptoom van vele aandoeningen kan zijn. Omdat jouw ontlasting ook nog niet optimaal is, kan het zijn dat ook dat van invloed op de buikpijn is. Heb je constant buikpijn? Of heb je bepaalde perioden last van je buikpijn?