Heb ik een te groot hart?

Laatste 2 dagen voel me hart kloppen door de borst... Niet elke seconde maar na ong 10 sec 1x. Het voelt echt niet fijn en je wordt er echt gestrest van. Mijn hartslag (gemeten) 59-60slagen per minuut? Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken het, voelt heel eng, maar is waarschijnlijk niks bijzonders. Gewoon even een afspraakje maken met de huisdokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sport je vaak ,zo ja hoe fanatiek ben je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevalig niet heel erg aan de Red Bull of zo? Of last van stress? Sommige medicijnen hebben ook als bijwerking dat je hartkloppingen kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het begon allemaal toen ik 1x 10mg Roaccutane heb geslikt meteen mee gestopt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh komt vast omdat ik me rug spier heb gescheurd achterkant borst daarom

Het beste antwoord

Nee, je hart is niet te groot maar je hebt last van hartkloppingen, normaal gesproken is dat geen probleem maar als het meerdere uren aanhoudt, vaak terugkomt of wanneer je je niet lekker voelt kun je beter even contact opnemen met een arts.

Normaal gesproken zijn mensen zich niet bewust van het kloppen van hun hart. Maar onder bepaalde omstandigheden, bij gezonde mensen bijvoorbeeld bij zware inspanning of bij een hevige psychische schok, kan het gebeuren dat ze hun hartslag plotseling voelen. Ze kunnen de indruk krijgen dat hun hart opvallend sterk, snel of onregelmatig klopt. Een arts kan dergelijke symptomen bevestigen door de polsslag te voelen en de hartslag te beluisteren met behulp van een stethoscoop op de borst. Of dergelijke hartkloppingen een teken zijn dat er iets mis is, hangt af van een aantal vragen, zoals of deze verschijnselen altijd onder bepaalde omstandigheden optreden, of ze plotseling of geleidelijk optreden, hoe snel het hart klopt en of de hartslag onregelmatig is, en zo ja, in welke mate. Als de hartkloppingen optreden in combinatie met symptomen als kortademigheid, pijn, zwakte en vermoeidheid of flauwvallen, is er een grotere kans dat ze het gevolg zijn van een abnormaal hartritme of een ernstige onderliggende aandoening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ffgf

Andere antwoorden (3)

Een hartslag van 60 per min. hoeft op zich niets bijzonders te zijnen is voor veel mensen volkomen normaal zelf.
Mogelijk ' bonkt' je hart door b.v. veel stress.
een soort van hartkloppingen dus.
Door dat bonken valt het ineens duidelijk op dat je hart klopt.
Een bezoekje aan je huisarts en je kan het weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt er op dat je hart zo nu en dag een slag te vroeg maakt, dan volgt er een iets langere pauze en dan volgt er weer een slag die in het normale ritme past. Omdat het hart in die pauze iets meer tijd heeft gehad om zich te vullen met bloed voelt juist die slag als een harde bons, omdat er in een keer meer bloed wordt weggepompt. Het kan bij vrouwen te maken hebben met hormonale veranderingen, maar ook met stress, koffie drinken en alcohol gebruik. Als het blijft bestaan, gewoon even de huisarts raadplegen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 Zou het wel laten checken bij huisarts. Het is bijna altijd 'gewoon' aanwezig. Soms meer, soms minder. Soms lange tijden niet.
Een heel enkele maal is het wel een symptoom van een hartprobleempje.
Dit komt me bekend voor,ben er zelf mee bij de cardioloog geweest,het lijkt dat je net als ik "last"hebt van hartoverslagen,het hart maakt een extra overslag dat word gevoeld als een bons,geeft vaak een wat benauwd gevoel.
Het geeft een beetje hetzelfde gevoel wanneer je erg schrikt.
Dit komt vrij veel voor en kan geen kwaad aldus de cardioloog.
om er zeker van te zijn dat het niet wat anders is kan een bezoekje aan de huisarts geen kwaad.