Halo naevus jeukt enorm is dat normaal?

Mijn halo Naevus jeukt enorm de laatste dagen. De witte kring erom is een beetje rood maar niet verbrand.
Is het normaal?

Halo naevus is een moedervlek met een witte kring.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Irritatie, waar dan ook op je lichaam, komt zo nu en dan voor. Het kan komen door een (kleine, onschuldige) allergie voor een plant of tak waar je langs bent geschaafd of iets anders.. Ik weet niet waar je moedervlek zit, maar als hij op een 'blote plek' zit, kan het goed zijn dat hij ergens mee in aanraking is gekomen.

Zo'n irritatie hoort niet langer dan een dag of wat aan te houden. Duurt het toch langer, en in jouw geval klinkt het alsof dat het geval is, dan is een bezoek aan je huisarts geen overbodige luxe. Gewoon op zijn/haar spreekuur binnenstappen (of een afspraak maken). Je klacht verwaarlozen of bagatelliseren zou ik in ieder geval zeker afraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn, dat ie te veel aan de zon is blootgesteld. Daar zijn dat soort moedervlekken erg gevoelig voor. Ga niet krabben, maar gebruik een verzachtende crême.